14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

Verschillende screenprotectors

Hallo iedereen, vandaag is voor de 2e keer de bodyguardz van de achterkant afgegaan… Ik wordt hier een beetje moe van, en ik zie de bodyguardz best duidelijk zitten als je er op een hoek inkijkt, ook vind ik de feel niet geweldig, beetje stroef! Dan heb je nog invisible shield, maar dat vind ik ook niks want dan heb je dat regenboog effect. Ik vind de bodyguardz ook wat dik trouwens. Nu hoorde ik net over een nieuwe, SGP Steinhell EX serie, deze dus: http://link.marktplaats.nl/386239417
    is dit beter dan de bodyguardz of invisble shield, of kan ik toch beter weer een nieuwe bodyguardz kopen?

Bijdrager
    KarelWillem

Oei, laat Trat het niet horen.

Die wordt al helemaal nat als hij het woord Bodyguardz hoort.:lol:

En voor wat mijn mening waard is; je kunt beter helemaal niets kopen en je iPhone gebruiken zoals hij bedoeld is: zonder troep er op of er over.

Bijdrager
    hugo123

Ja, daar zat ik ook over te twijfelen maar ik was vergeten te vragen.. Kan het ook zonder? Krast het veel?

Inactief
    Anoniem

Apple had zon stukje plastic er in de fabriek al wel voor je op geplakt als het ECHT nodig was.

Het lijkt mij niet dat dat stukje plastic sterker is dan het glas van de iPhone waar het over heen gaat.

Mensen worden volgens mij gewoon bij de neus genomen met de verkoop van die meuk.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb mijn 3Gs al minstens vier keer uit mijn handen laten vallen, maar heb nog niet één kras op voor- of achterzijde.

Ik geloof niet dat de 4 zoveel krasgevoeliger is?

Bijdrager
    Kokkie.

You wish. Ik heb mijn iPhone’s vol met krassen zitten (op de shields dan). Ik heb ze er puur op om ze later evt weer (krasvrij) te kunnen verkopen. Uiteraard helpt zo’n stickertje niet tegen een vrije val van je iPhone. Ik ben zeer content met de SGP’s. Beter dan die meuk van Bodyguardz en Zagg.
    Flickr foto

Inactief
    Anoniem

Wie logisch nadenkt komt er achter dat een stuk plastic of laten we zeggen een materiaal dat zachter is dan het glas waar het op komt juist gemakkelijker krassen oploopt dan het glas zelf zou kunnen. Waarom ?Omdat het plactic zachter en daarmee kwetsbaarder dan het glas is.

Wie een sticker plakt om de telefoon tegen het vallen te beschermen is door de verkoper een oor aangenaaid. Om tegen vallen te beschermen heb je iets Diks nodig dat de klap kan absorberen. Dat doen die stickers niet echt.

Mensen doen zon sticker er op en geloven serieus dat hun iPhone nu niet zal krassen. Eigenlijk gebeurt het omgekeerde omdat je de buitenkant juist kras gevoeliger hebt gemaakt met die sticker.. Als er daadwerkelijk krassen op de sticker zitten zeggen ze zie je nou wel als ik geen sticker had geplakt had die kras op mijn scherm gezeten.

En daar is de denk fout. En daar hebben de lui die die stickers verkopen je in het o-tje genomen.

Zolang het materiaal niet harder is dan de bescherm laag kan het geen krassen maken.

Apple gebruikt een gehard soort glas dat alleen nog krast met heel scherp zand en diamant.
    Een plastic stickertje dat een productie waarde heeft van 4 cent gaat je echt niet beschermen tegen sleutels diamant of scherp zand. Dat stickertje is placebo. Het geeft je gemoeds rust. Ik plak het er maar voor de zekerheid op. Want wie weet hebben ze toch gelijk.

Ik zeg vooral doen. Ze verdienen er goed gelad aan in de APR’s.
    Ngmaals. Als zon lullig stickertje het verschil maakt tussen een bekraste of een onkrasbare iPhone dan had Apple zelf die stickers al op de telefoons bevestigd nog voor je ze kocht. Apple verdient niks aan die sticker crap. Ik geloof zelfs dat je in de officiële winkels van Apple geen eens van die stickers kopen kan. Omdat het onzin is.

Bijdrager
    Kokkie.

Tuurlijk jij hebt helemaal gelijk…artikel iPhoneclub. Je hoeft er helemaal niet logisch over na te denken. Praktijk ervaringen zegt meer. Of jij hem krasvrij hebt zegt nog niet dat anderen hun iP4 krasvrij hebben.

Uiteraard zijn er vele foto’s op het internet te vinden van mensen die het niet nodig vinden om een ‘sticker’ op hun iPhone 4 te plakken…
    Heb zelf al diverse iP4’s in handen gehad die zgn ‘krasvrij waren’ :ftim:

Heb ook een Motorola Milestone gehad die een flinke jaap op het scherm had en die had ook zgn Gorilla glas. Zo krasbestendig is dat glas niet.

Inactief
    Anoniem

vraag je zelf dan ook even af hoe voorzichtig die mensen zijn met hun spullen en hoe die krassen er op zijn gekomen. Niet van de iphone uit hun broekzak halen in ieder geval.

ik begrijp best waarom je het goed praat hoor. pavlof effect. je hebt er immers flink wat geld aan uit gegeven aan die sticker velletjes. waarom denk je anders dat ze ze juist zo maken dat je ze regelmatig moet vervangen?

Bijdrager
    Kokkie.

Nee daar gaat het dus in dit topic niet over of mensen voorzichtig met hun spullen omgaan. Het gaat hier over of het nut heeft om zo’n ‘sticker’ op je iP4 te plakken. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een iphone blijft een gebruikersvoorwerp. Verschillende mensen, verschillende ervaringen, verschillende gewoontes. Met mijn MBP ga ik voorzichtiger mee om dan mijn iP4’s. Waarom dacht je dat ik mijn MBP van een shield voorzie. Ik heb twee ringen om mijn vingers en een ‘metalen’ horloge om mijn pols. Dat is geen goede combo met een MBP. En om nu elke keer mijn ring en horloge af te doen voordat ik met mijn MBP aan het werk ga vind ik ook weet iets teveel van het goede.

Inactief
    Anoniem

Dan kunnen we dus concluderen dat zon sticker geen zin heeft als het gaat om de schade die jij in de links laat zien.

Als je bescherming zoekt voor een ongeluk uit een klein hoekje moet je een bescherm hoes kopen
    één die de iphone geheel afdicht en dik genoeg is om de klap van een val te absorberen.

enkele voorbeelden
    http://www.senacases.com/apple/iphone-4-cases/
    http://www.vajacases.com/

Bijdrager
    Kokkie.

Jij concludeert maar raak. Jij neem toch niks aan en jouw mening is de juiste. Kan net zo goed tegen mijn cactus aan gaan praten. Deze jongen gaat onder de wol…:wink:

Inactief
    Anoniem

Slaap lekker kokkie

Bijdrager
    KarelWillem
    knekkie op 16 januari 2011

…Nogmaals. Als zo’n lullig stickertje het verschil maakt tussen een bekraste of een onkrasbare iPhone dan had Apple zelf die stickers al op de telefoons bevestigd nog voor je ze kocht. …

Dat hebben ze toch? Helemaal rondom in het plakplastic zelfs.:lol:

Maar even serieus.
    Mijn zoon van 13 heeft zijn iPhone 3GS los in zijn spijkerbroek zitten.
    Het resultaat? Niet één kras.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.