9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nelleke

verschillende geheugensetjes in imac

Bij mijn nieuwe imac 27” (late 2015) zitten 4 geheugensleufjes. In 1 en 3 zitten kaartjes van 4gb. Nu wil ik daar twee van 8gb aan toevoegen. Moeten die dan in 2 en 4 of moeten de setjes van gelijke grootte juist naast elkaar?

Bijdrager
    TheBigZ

De twee nieuwe reepjes kun je in de nog lege sleuven steken.

Sleutelbeheerder
    Night

In de nieuwe iMacs maakt het niet uit welk geheugen je in welk slot steekt. Dat was vroeger wel eens anders (paarsgewijs monteren).

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb onderlaatste in een iMac 2011 allerlei verschillende modules geduwd, formaat, snelheid en merk. Alles werkte gewoon prima.

Bijdrager
    OMT-fan

Sinds wanneer (welke iMac) kun je ongelijke modules plaatsen?

Bijdrager
    TheBigZ

@Hans: Welke iMac heb jij?

Bijdrager
    OMT-fan

Het gaat even in het algemeen, ik krijg hierover nogal een wat vragen in mijn omgeving.

Zelf heb ik een i7 iMac 2010 en 2 Macbooks. Allen hebben “gelijke” geheugens.

Bijdrager
    TheBigZ

https://support.apple.com/en-us/HT201191

i5 and i7 Quad Core iMac computers come with both top memory slots populated. These computers will not start up if only a single DIMM is installed in any bottom slot; these computers should operate normally with a single DIMM installed in any top slot. Core Duo iMac computers should operate normally with a single DIMM installed in any slot, top or bottom. (“Top” and “bottom” slots refer to the orientation of the slots in the pictures below. “Top” refers to the slots closest to the display; “bottom” refers to the slots closest to the stand.)

Bijdrager
    nelleke

Dank, het werkt inderdaad prima met 4gb in sleuf 1 en 3 en 8gb in 2 en 4!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.