10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

Verschillende bestand grootten van laatste XCode-beta

Zie foto,

de rechter is direct uit gepakt van het gedownloade xip archief in de download folder.

De tweede van links is gekopieerd naar mijn desktop folder.

De linker is ook een kopie naar een andere folder.

De Xcode-beta 2 is de tweede copy van de rechter.

Ze starten allemaal.

Hoe kan dit? Is dit omdat het filesysteem dubbele files optimaliseert?

Echter geeft dat een probleem, als ik hier van een kopie wilt door sturen via het LAN naar een andere computer die verders geen verbinding heeft met het WAN is deze zo groot als degene die ik kopieer, maar start niet. De originele van 14GB, dus de ge-un-archiveerde versie, deze komt ook verkleint aan en start ook niet.

Enig idee verder? Is dit een flaw in het filesysteem?

Bijdrager
    koen

“Afbeelding niet beschikbaar”

Bijdrager
    lord anubis

Ha, merkte het ook. Dus image drag en drop werkt dus niet ( meer ), moest het even via de folder knop selecteren.

En je was super snel.

Bijdrager
    koen

Xcode installeert ook een hoop extra files buiten de app, dus daarom kun je niet zomaar alleen de app kopiëren. Op een andere Mac heb je de installer nodig.

Bijdrager
    lord anubis

Lijkt mij onzin, ik doe dit al sinds het in een xip file is gearchiveerd. En zoals ik hier vertel is dit nog steeds op de mac, en zelfs op zelfde harde schijf.

Er is al lang geen installer meer. Uitpakken, in de applications folder gooien en starten. Je kan het zelfs gebruiken buiten de applicatie folder gebruiken. Het enig wat xcode kan doen is enkele executables ergens plaatsen en doet dit pas nadat de app is gestart en je het accepteert. Je kan verder werken zonder deze onderdelen.

De vorige XCode versie 10.2 beta 2 had ik geen last van het bestands grootte verschil. Daarna wel een systeem update gedaan.

Bijdrager
    koen

Nou, dan niet 🤷‍♂️

Bijdrager
    lord anubis

Wil jij beweren dat er een installer is dan? XIP is alleen een Zip file met een handtekening.

Xcode verplaatst/ maakt pas andere bestanden aan na zijn eerste start.

En al zou er een installer zijn, wat heeft dat te maken met de bestands grootte van iets wat gekopieerd of verplaatst wordt?

Bijdrager
    koen

Je hebt helemaal gelijk. Fijne dag nog verder.

Bijdrager
    lord anubis

@koen je bent echt zielig, laat je gelijk dan zien i.p.v dit gedoe!

En ik heb het al opgelost, en dat heeft niets te maken wat jij opperde. Lekker PUH!

Bijdrager
    koen

Hoe oud ben jij?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.