9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pim939

verschillende airport problemen.

Hallo,

Ik heb last van verschillende airport problemen. Het is de bedoeling dat alles als volgende werkt: We hebben een Speedtouch router. Daar is draadloos een airport express mee verbonden en die breid ook het netwerk uit. Ook zit er aan de airport express een printer. Nu hebben wij ook een airport extreme. Die is ook net zo als de airport express verbonden met de speedtouch. En de bedoeling is ook dat hij het netwerk uitbreid. Ook komt er een HDD aan die moet werken voor time machine en als opslag voor windows en mac. Dit moet allemaal mogelijk zijn. Maar nu lopen we tegen de volgende problemen:

– De airport’s zijn na het instellen niet meer te vinden in het airport configuratie programma. (Op alle apparaten niet)
    – De airport extreme is verbonden maar breid het netwerk niet uit. (Staat wel ingesteld op breid netwerk uit) (opgelost)
    – Als ik de HDD aan de airport extreem hang kan ik wel gebruik maken van time machine op de time machine partitie, maar ik kan de partitie voor opslag niet openen.

Ik hoop dat ik geholpen kan woorden. Ik had al een draadje lopen over de HDD aan mijn EA maar het zijn nu wat meer problemen en er kwam geen antwoord meer.

Bijdrager
    stavos

Je hebt ook een probleem met je toetsenbord.. De shift toets lijkt het heel slecht te doen.

Bijdrager
    SunKeeper

Het netwerk van je Speedtouch draadloos uitbreiden met Apple-apparatuur is helemaal niet ondersteund. Logisch dus dat je tegen problemen aanloopt.

Is de Speedtouch een modem/router? Dan kun je hem helaas niet aan de kant zetten, maar je kunt wel de AirPort Extreme via een kabeltje erop aansluiten en die in de brugmodus zetten.

Vervolgens je AirPort Express aan de Extreme koppelen, en die kan wel draadloos het netwerk blijven uitbreiden.

Bijdrager
    Hailstorm

Sorry pim, maar deze kón ik niet laten liggen…:wink:

pim939 op 04 januari 2012

De airport extreem is verbonden maar breid het netwerk niet uit (…)

pim939 op 03 januari 2012

haha en dan heb je ook nog van die mensen die geen engels kunnen en die niet goed weten wat de uitspraak is.

Bijdrager
    pim939

@sunkeeper

Het uitbreiden van het netwerk werkte altijd goed met de airport exspress. Dan zou het toch ook moeten werken met de extreme. Of zit ik dan verkeert?

Bijdrager
    pim939

@hailstorm

Ik heb het dan ook over de uitspraak :sarcastic:. Ik heb dyslexie dus is het spellen in het Nederlands al moeilijk voor mij. Laat staan het Engels.

Bijdrager
    SunKeeper

Soms werkt het wel, maar meestal niet.

De AirPort Express gebruikt nog de Draft-N-standaard, uit 2008. Het zou dus goed kunnen dat die het wel goed kan, en de Extreme niet, omdat die laatste de officiële versie van de N-standaard gebruikt.

Bijdrager
    pim939

Thanks. Dan weet ik dit nu ook. Nu de andere problemen nog.

Bijdrager
    pim939

Ik heb nu de airport extreme met een kabeltje aan de speedtoutch gekoppeld en een nieuw netwerk opgezet. Nu is het speedtoutch netwerk niet meer te gebruiken. Nu moet alleen nog de airport express koppelen aan het nieuwe netwerk zodat we kunnen printen. Maar dat lukt niet omdat de airport express ‘ontzichtbaar’ is. Ik kan hem niet zien op de Mac, iphones, iPad, en de Windows computer. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel zichtbaar is? En hoe moet ik de hdd formatteren zodat hij als netwerk schijf aan de airport extreme kan. (Windows en Mac)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.