3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Verschillend geformatteerde schijven in een Mac Pro. Mojave.

Er zit nu 2x APFS en 3x MacOs Extended in mijn Mac Pro.  Mojave.

Dat geeft geen problemen maar ik neem aan dat het beter is als alles APFS wordt.

Ik lees dat het in het geval van een SSD zeker aan te bevelen is.

Hard-disks niet persé

Is het riskant om schijven met data eenvoudigweg te converteren met Disk Utility?

Ik heb van alles een back-up maar het zou toch fijn als het pijnloos kon.

Ik lees ook dat de Time Machine niet geconverteerd kan/mag worden. Is dat nog zo?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Time Machine mag inderdaad niet geconverteerd worden naar APFS. Ik zou mij echter geen zorgen maken over het feit dat je nog MacOS Extended hebt. Ik heb twee SSDs in mijn Mac Pro en Mojave is APFS maar High Sierra blijft lekker op HFS+. Ik heb geen enkel probleem met HFS+. Met Mojave en APFS had ik wel problemen tot 10.14.6 uitkwam. Sedert deze update loopt alles soepel.

Bijdrager
    sally

Bedankt Mac Hammer Fan,

Ik heb PCIE SSD als opstartschijf. Mojave dus.

Ondertussen ik heb een SSD met audio data probleemloos geconverteerd naar APFS.

Nog een SSD was al APFS

De twee Hard Disks laat ik voorlopig MacOS Extended todat ik ze vervang  door SSD’s.

Ik heb nog wat gelezen over Time Machine. APFS formatteren is onmogelijk (Let op: feitelijk wel mogelijk maar niet doen!) maar Time Machine blijft wel bruikbaar MacOS Extended. Apple zal daar wel een nieuw systeem voor gaan verzinnen, mag je verwachten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.