14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Meaculpa

Verschillen tussen ‘oude’ en nieuwe macbooks

Ik gebruik nu een 2 jaar oude 2.0 ghz duo core macbook met 2gb ram en 100gb harde schijf.

Ik wilde een nieuwe macbook kopen en toen de nieuwe generatie onthuld werd was de keuze al snel gemaakt: Ik wilde de nieuwe macbook.

Nu zit ik toch te twijfelen.. Ik vind het 2.4 model te duur als je het vergelijkt met het 2.0 model. Ook vind ik het zeer triest dat ze het verlichte keyboard alleen in het 2.4 model doen. Tuurlijk ik heb dat verlichte toetsenbord niet nodig maar ik vond het wel leuk. Maar om daarom nou de 2.4 versie aan te schaffen.. nee.

Ik ben namelijk van plan om bij mijn volgende macbook 4gb erin te stoppen een een harddrive van 500gb (dit kan toch?)

Toen bedacht ik dat er ook een 2.4 witte macbook bestond. Alleen die kan ik nu niet op de apple store vinden..

Wat ik mij nog afvraag is de batterij van de alu macbooks beter?

Enige reden waarom ik nu een alu macbook wil is het design en het feit dat je je topcase niet meer hoeft te vervangen.

Mijn specs van deze macbook:
    2 ghz intel core duo
    2gb ddr2 sdram
    100gb harddrive

Ik wil dan een macbook met de volgende specs
    2.4 ghz intel 2 core duo
    4gb ddr2/3 sdram
    500gb harddrive

Nadeel van deze macbook is dat de cdspeler het niet meer doet (doet het af en toe) en dat ik binnenkort de topcase moet vervangen (ik gebruik nu plakband :p) En ik heb geen garantie meer..

Wat raden jullie mij aan?

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien even zoeken naar een draadje wat hier gister is geopend;)
    Precies dezelfde vraag namelijk:)

Bijdrager
    MichMich

Better regret the things you’ve done, then the things you did not do…;)

Bijdrager
    Jeroen-W

De witte macbook is alleen nog leverbaar in een 2,1 Ghz uitvoering.

* Intel Core 2 Duo-processor
    * 1 GB DDR2 Geheugen
    * 120-GB harde schijf1
    * Intel GMA X3100 grafische processor

Ik zou, als ik jou was, niet de witte kopen. Het scheelt niet zoveel met de macbook die je al hebt en ook hiervan kan de topcase slecht worden.

Misschien een Macbook Pro uit de uitverkoop? Ik weet alleen niet of je hier makkelijk zelf een grotere harddisk in kan plaatsen.

Zelf wacht ik op de levering van de nieuwe macbook. Ik vind deze mooier, maar dat is persoonlijk. Wel is de alu. behuizing sterker dan de oudere witte behuizingen.

Bijdrager
    Jeordy
    ”Jeroen-W”

Misschien een Macbook Pro uit de uitverkoop? Ik weet alleen niet of je hier makkelijk zelf een grotere harddisk in kan plaatsen.

Kan heel goed, heb het onlangs ook gedaan. Een 320 GB harddrive geplaatst. Al met al ben je wel een half uurtje zoet, met de tientallen schroefjes die je moet lospeuteren…

Bijdrager
    Meaculpa

Ik wilde niet de witte maar als die in 2.4 model was.. zou ik het overwegen..

Kan iemand bevestigen of ik in de 2.0 alu macbook een hardeschijf kan doen van 500gb? ik zie dat er wel 2.5 inch harddrives zijn van 500gb

Bijdrager
    BloomPod
    ”Meaculpa”

Ik wilde niet de witte maar als die in 2.4 model was.. zou ik het overwegen..

Kan iemand bevestigen of ik in de 2.0 alu macbook een hardeschijf kan doen van 500gb? ik zie dat er wel 2.5 inch harddrives zijn van 500gb

Die 400Mhz merk je niet echt, het Ram geheugen en Hardeschijf wel. En dit is makkelijk vervangbaar in je huidige MacBook, dus waarom een nieuwe?

Bijdrager
    Tom Lemaire

Ook zit er in de nieuwe MacBook een veeeel betere grafische chip, dat was voor mij de druppel om voor de nieuwe te gaan.

Bijdrager
    sven-

Waar heb jij die ATI Radeon 6200 vandaan?

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Batterij van de nieuwe MacBook is minder zwaar(45WH ipv 55WH)
    Wel heeft de nieuwe nu een LED scherm dat minder verbruikt.
    Dus kwa batterij zou het in praktijk niet mogen schelen.

Bijdrager
    Tom Lemaire

@sven: het moet 2600 zijn I know, geen zin om te veranderen. Maar als je dacht dat ik een MacBook met een ati radeon had in mijn onderschrift, het is een iMac. Die nieuwe MB komt er pas bij als ik hem heb over een dag of vier. En daar zit dan de nvidia 9400M in:=D

Bijdrager
    dspiers

Ik vind juist dat de aluminium Macbooks een grote stap vooruit hebben gemaakt met het vorige model. Eigenlijk is de MB veel meer verbeterd dan de MBP. Ik enige wat ik dood zonde vind is dat ze geen FireWire meer hebben. Als dat voor jouw geen probleem is dan zou ik de nieuwe kopen.

Echt een grote stap vooruit: snelheid, graphics, uitwisselbare HD, verlicht toetsenbord, snellere H264 decoding (voor welke reden dan ook), ziet er stukken better uit, waarschijnlijk sterker, nieuw trackpad, minder gewicht,

Als ‘geen Firewire’ geen probleem voor je is, dan zou ik den nieuwe MBP nemen. Ik denk dat als je de witte koopt na een week al spijt hebt.

Lid
    Pepperonie

De alu macBook is waarschijnlijk ook waarde vaster. (de toekomst zal dat nog uitwijzen)

Maar iedereen vergeet die nieuwe trackpad. Ik heb hem bij ons in zo’n store uitgeprobeerd. En echt Steve overdreef echt niet over hoe heerlijk de nieuwe trackpad is. Dat is voor mij de reden om de nieuwe te nemen!

Vooral omdat ik er ook al achter ben gekomen dat de firewire hardware die ik op het oog had, ook gewoon een usb versie heeft.

Bijdrager
    LEXY

Het vervangen van de topcase gebeurt ook gratis buiten de garantie periode.
    Volgens mij is de nood niet zo hoog bij jou. Je kunt ook gewoon wachten tot rev 2 met betere specs en lagere prijzen.
    Succes met je luxe probleem!! :baby:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.