One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Verschillen gebruikte GB's Macintosh SSD en Backup SSD.

Verschillen gebruikte GB's Macintosh SSD en Backup SSD.

Profielfoto van JP

JP op 14 november 2017 #

In onderstaand overzicht staat de informatie die het systeem geeft over de GB’s SSD Macintosh en SSD backup.

Tussen gebruikt en beschikbaar zitten grote verschillen terwijl het totaal bibliotheek, gebruiker, programma’s en systeem niet veel afwijkt.

Wat is hier aan de hand.

B.v.d. voor reacties

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 17 uren geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Image tags aangepast
Profielfoto van Maurits

Maurits op 14 november 2017 #

Hoe heb je de backup SSD gemaakt?
Zo te zien niet time machine, maar hoe wel?
Cloning?
Heb je het cloning process vaker gedaan, en er dus een historie is gemaakt?
Bekijk het het als admin gebruiker (en dan voor alle gebruikers) of voor 1 gebruiker?
En als je opstart van de backup SSD, hoe geeft de mac dan de GB’s aan? (het OS dat opgestart is laat vaak bestanden ongenoemd, want onzichtbaar op de opstartschijf, en niet op een externe schijf)

Profielfoto van JP

JP op 14 november 2017 #

Nu van SSD Backup opgestart en dan is het grote verschil weg.

Profielfoto van Maurits

Maurits op 14 november 2017 #

Ik zie het, bijna gelijke getallen. Blijft de vraag welke files niet geteld worden als je van SSD opstart. Ik weet het niet zo snel.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 november 2017 #

Blijft de vraag hoe je je backup maakt (en met welk programma).

Profielfoto van JP

JP op 14 november 2017 #

Daarvoor gebruik ik Copy Cloner.

Profielfoto van fixar

fixar op 15 november 2017 #

Als je CCC gebruikt wordt NIET alles op de clone gezet…volgens mij slaat ie dingen als Cache & tijdelijke bestanden over evenals de inhoud van de prullenmand.

Overigens zien de verschillen in jouw onderstaande foto logischer (en gelijker) uit dan in je eerste overzichtje.

Over dit topic

Gestart op 14 november 2017 door JP

Laatste reactie door fixar

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?