7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    h4a

Verschillen G5 DP & G5 Dual Core ?

Ik ben eindelijk voor mijzelf voor een computer aan het kijken en daarbij stuitte ik op 2 advertenties waarbij er alleen verschillen zaten in het feit dat de ene machine een Dual Core is en de andere machine gewoon een Dual Processor (DP) is. Wat is eigenlijk het verschil?

Het gaat om een 2.0 GHZ G5 DP (normaal) en een 2.0 GHZ G5 DUAL-CORE.

Ik wil het apparaat voor beeldbewerking gebruiken en zwaardere photoshop bestanden, daar ik thuis nog werk met een G4 1Ghz DP en de snelheid mij een beetje begint op te breken. Het prijsverschil tussen de 2 is een kleine 350 euro, ik wil weten of dit de moeite waard is of niet.

Graag jullie ervaringen.

Moderator
    unSOUND

Je hebt de zogenaamde dual-cpu, en de dual-core. Bij een dual-cpu zitten de 2 processoren apart op het moederbord, bij de dual-core zijn de 2 processoren 1 enkele chip. Qua snelheid maken ze elkaar niks….

Het is belangrijk om te weten welke dual-cpu nu aangeboden wordt, want van de dual-cpu 2.0 gHz zijn 3 verschillende versies gemaakt, met verschillende Grafische kaarten en verschillende PCI sloten. Sommige modellen hebben PCI, andere hebben PCI-X en de dual-core heeft PCI-express.

Persoonlijk zou ik de dual-core pakken, deze heeft een betere grafische kaart, sneller RAM en misschien ook nog wel een grotere HD.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dit is ook zeker een bezoekje waard
    http://www.barefeats.com/dc20.html
    en bevestigt de opmerkingen van UnSound.

Bijdrager
    ateazz
    ”unSOUND”

Je hebt de zogenaamde dual-cpu, en de dual-core. Bij een dual-cpu zitten de 2 processoren apart op het moederbord, bij de dual-core zijn de 2 processoren 1 enkele chip. Qua snelheid maken ze elkaar niks…..

”Mac

Dit is ook zeker een bezoekje waard
    http://www.barefeats.com/dc20.html
    en bevestigt de opmerkingen van UnSound.

ehhh nou snap ik het niet, als ik barefeats zie, zie ik dat er wel degelijk een snelheids verschil is.
    ik heb zelf eerst de single core gehad en heb nu een dualcore, en geloof me er zit verschil in.
    Maar of die verschillen (die echt niet heel groot zijn) nu echt zo belangrijk zijn………..?:P
    feit is, dat de dc “snappier” is dan de single core

greetzz

Moderator
    unSOUND

Die snelheidsverschillen die daar staan zijn vooral gekomen door de betere grafische kaart die in de dual-core zit, dat staat ook in de analyze eronder… Bij pure CPU taken bleken ze elkaar nauwelijks wat te maken.

h4a: Ik zou in ieder geval eerst de verkoper van de dual-cpu een mail sturen en vragen welke G5 het is… Hij kan dat zien door op het appeltje in de menubalk te klikken, en naar “over deze mac” te gaan. Als je daar op “meer info” klikt, krijg je een venster waar rechts iets staat als “Computermodel: PowerMac 11,2” of “PowerMac 7,2″…. daar aan kun je zien welk model het is, en wat zijn voor- en nadelen zijn.

Ik heb even in Photoshop een overzichtje gemaakt van de 4 verschillende modellen, de oudste links, de dual-core rechts. In dat overzicht staan ook de computermodel-namen…

http://www.ferrari-spotters.nl/Mac/G5.jpg

Bijdrager
    imaccer2

Ik vind het alvast een zeer groot verschil.
    Had ervoor ook een gewone g5 .
    Zeker als je video en fotobewerking gaat doen.

Groetjes Marc

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.