16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

• Bijdrager
    MacAttack

Nou dan mag je het toch nog eens een keertje uitleggen wat het verschil is tussen .net en .mac. Ik zie geen verschil eigenlijk. Of toch wel .mac weet ik dat het bestaat. .net blijkt niet echt terug te vinden op windows mja als passport maar zoals ik al zei veel blabla.

Er is ook niemand die zegt dat microsoft niets kan of lees ik daar nu over? :?

Bijdrager
    araminta
    ”MacAttack”

Nou dan mag je het toch nog eens een keertje uitleggen wat het verschil is tussen .net en .mac. Ik zie geen verschil eigenlijk. Of toch wel .mac weet ik dat het bestaat. .net blijkt niet echt terug te vinden op windows mja als passport maar zoals ik al zei veel blabla.

Je hebt je er kennelijk weinig in verdiept, want .Net bestaat al langer dan .Mac. Verder geeft stof je een link, dus klik daar nou eens even op, dan word je weer een stukje wijzer.

Om een tipje van de sluier op te lichten:

.NET is a “software platform”. It’s a language-neutral environment for writing programs that can easily and securely interoperate. Rather than targetting a particular hardware/OS combination, programs will instead target “.NET”, and will run wherever .NET is implemented.

Bijdrager
    MacAttack

wel ik heb me er al een paar keer in verdiept en kwam tot de conclusie dat hetzelfde is maar .mac al operationeel.

Dus vraag ik leg het een keer uit want ik zie het verschil dus niet

en wat ik bedoel met blabla is dat het idd al langer bestaat dan .mac maar het dus blijkbaar niet echt operationeel is.

Verdiep u eens wat meer en je zal tot dezelfde conclusie komen het idee is hetzelfde.

Denk je dat ik die link niet gelezen heb ofzo? :P

Ok ik weet ook wel dat de programma’s niet op je computer staan dan, maar ja ik zie daar niet echt het vordeel van.

Bijdrager
    Stof
    ”MacAttack”

wel ik heb me er al een paar keer in verdiept en kwam tot de conclusie dat hetzelfde is maar .mac al operationeel.

Dus vraag ik leg het een keer uit want ik zie het verschil dus niet

Ik zal proberen het verschil uit te leggen door een vergelijking te maken met de spoorwegen.

.net is een raamwerk waarop applicaties en diensten kunnen worden gebouwd. Eigenlijk bestaat het uit twee delen, namelijk het .net framework (het spoorwegennet) en .net software (de verschillende vervoersmiddelen over het spoor, zoals een personentrein of een vrachttrein).

.Mac is is een verzameling diensten die wordt aangeboden via internet. In de spoorwegenmetafoor is dat bijvoorbeeld het OV-abonnement waarmee je van het openbaar vervoer gebruik kunt maken.[/list:u:e7ff77581a]Uiteraard een sterke versimpeling van de werkelijkheid, maar hopelijk helpt het.

Feit blijft overigens dat .net ook nog niet heeft waargemaakt wat het belooft, maar dat is niet relevant voor het uitgangspunt.

Bijdrager
      MacAttack
      ”Stof”

Feit blijft overigens dat .net ook nog niet heeft waargemaakt wat het belooft, maar dat is niet relevant voor het uitgangspunt.

En dat was wat ik nu net bedoelde, tegen dat .net op poten staat is .mac waarschijnlijk al wat .net moet worden

Bijdrager
      araminta
      ”MacAttack”

En dat was wat ik nu net bedoelde, tegen dat .net op poten staat is .mac waarschijnlijk al wat .net moet worden

?? Dus jij denkt dat .Mac het equivalent van .Net moet gaan worden? Waar haal je die wetenswaardigheid vandaan? Als je denkt dat .Mac gaat uitgroeien van een zielig verzamelingetje tools voor e-mail, back-up en webspace tot een complete, geïntegreerde ontwikkelomgeving voor al wat met computers en services daarop te maken heeft (wat .Net in een notedop zal worden, en al aardig is als je kijkt naar de ontwikkeltools), dan vrees ik dat je nog een jaar of tien mag wachten, en dan nog iets langer. Ze vergelijken .Net bij Ars Technica met J2EE, en jij denkt dat het vergelijkbaar is met .Mac? Humoristisch!:mrgreen:

Bijdrager
      araminta

.Net is dus “ietsje” meer dan een nieuwe naam voor hotmail en MSN…

Bijdrager
      araminta

Dat ik .Net nog zit te verdedigen tegenover .Mac?! Hoe heeft het zover kunnen komen.:cry:

Bijdrager
      MacAttack
      ”araminta”
      ”MacAttack”

?? Dus jij denkt dat .Mac het equivalent van .Net moet gaan worden? Waar haal je die wetenswaardigheid vandaan? Als je denkt dat .Mac gaat uitgroeien van een zielig verzamelingetje tools voor e-mail, back-up en webspace tot een complete, geïntegreerde ontwikkelomgeving voor al wat met computers en services daarop te maken heeft (wat .Net in een notedop zal worden, en al aardig is als je kijkt naar de ontwikkeltools), dan vrees ik dat je nog een jaar of tien mag wachten, en dan nog iets langer. Ze vergelijken .Net bij Ars Technica met J2EE, en jij denkt dat het vergelijkbaar is met .Mac? Humoristisch!:mrgreen:

Wel mijn beste araminata als je wat beter zou opletten tijdens de keynotes van onnze heiligheid mr Jobs dan weet je waar ik mijn wijsheden vandaan haal. Maar op dat moment zat je waarschijnlijk enkel te wachten op de introductie van de eerste iMac met flatscreen en ging alle andere praatje gewoon aan je voorbij. Mischien maakte hij idd een verkoopspraatje om de prijs van .mac in te kaderen.

Bijdrager
      Stof
      ”MacAttack”

Wel mijn beste araminata als je wat beter zou opletten tijdens de keynotes van onnze heiligheid mr Jobs dan weet je waar ik mijn wijsheden vandaan haal. Maar op dat moment zat je waarschijnlijk enkel te wachten op de introductie van de eerste iMac met flatscreen en ging alle andere praatje gewoon aan je voorbij. Mischien maakte hij idd een verkoopspraatje om de prijs van .mac in te kaderen.

Ik kan me in ieder geval herinneren dat tijdens de desbetreffende Keynote gelach uit de zaal opkwam toen Jobs (m.i. als grap) vertelde dat iTools vanaf dat moment, analoog aan .Net, .Mac zou heten.

Q:

Bijdrager
      Stof

Verschillen en/of overeenkomsten tussen .mac en .net

[size=9:93ccf6635e]Dit topic is een afsplitsing van een eerdere discussie over de voordelen van Macs ten opzichte van Wintel machines.[/size:93ccf6635e]

.net is inderdaad totaal niet te vergelijken .mac. Wil je wel weten hoe het precies zit, dan kun je o.a. terecht bij Ars Technica.

Ik vind dat deze discussie iets teveel gekleurd wordt door blinde liefde voor Apple. Zelf gebruik ik priv├ę Mac OSX, zakelijk moet ik het doen met Windows 2000 en XP. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ook die versies van Windows over het algemeen heel stabiel zijn. De reden dat ik Apple prefereer is dat Apple alles net even verfijnder doet. Het werkt gewoon lekkerder, (bijna) overal zit een gedachte achter, en Apple innoveert. Maar ik vind het kolder om te verkondigen dat Windows niets kan, het het doet zaken alleen, voor verlichte geesten zoals wij:wink: , minder verfijnd.

En ik ik vind het weleens leuk dat iemand als Rasheed187 een afwijkend geluid laat horen. Dat prikkelt ons om met gegronde argumenten te komen om hem te bewegen tot een switch:lol: .

Bijdrager
      MacAttack

Herinner ik me ook nog na dat ie iets zei in de trant van “Terwijl de anderen praten hebben wij het hier en nu” *gelach en natuurlijk aplaus*
      de stand was toen waarschijnlijk al 7-0 voor Jobs:lol:

Bijdrager
      araminta

Okee, we zijn eruit. MacAttack heeft gelijk.

Beste MacAttack, waar in .Mac kan ik een simpel client-serverprogramma ontwikkelen? Daar heb ik nu even zin in, en ik begrijp van je dat dat nu al kan. Ik wacht met spanning af. Graag binnen een uur even een verwijzing van waar en vooral hoe, ok?

:|

Bijdrager
      MacAttack

euh! :oops:

zei ik niet dat het er zou zijn voor er iets echt .net is :lol:
      oef hier heb ik me weer goed uit gered :?

Bijdrager
      araminta
      ”MacAttack”

zei ik niet dat het er zou zijn voor er iets echt .net is :lol:
      oef hier heb ik me weer goed uit gered :?

Close, but no cigar. :wink:

Zie hier:

.Net is er, en kan wat ik hierboven vraag. .Mac is er ook, en ik kan er een e-mailtje mee sturen. Not quite the same. Dus.

Let’s leave it at this, shall we?

Bijdrager
      MacAttack

damn ok je verdient een cigar en ik koop me morgen een PC :P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.