4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Verschil tussen Kubuntu en Ubuntu?

Ik heb net op een Imac G3 350 Ubuntu geinstalleerd. Ik slaag er echter niet in dit te doen op mijn G4 Beige of mijn Dual G5.
    Wat zijn de verschilpunten met Kubuntu?
    Zouden deze laatste wel werken op de Macs hierboven?

TIA
    :?

Bijdrager
    Christof

Ubuntu gebruikt de Gnome windowmanager
    Kubuntu gebruikt de KDE windowmanager

Zelf heb ik al met gemak ubuntu 5.04 kunnen installeren op mijn iBook (G3) maar op mijn oude compaq proliant server geeft ubuntu 5.10 veel problemen (zoals niet opstarten omdat er een bepaalde fan niet is geïnstalleerd).

Het kan zijn dat jij gewoon een aantal argumenten moet meegeven wanneer je ubuntu of kubuntu lanceert om te installeren. bv. ACPI = off …

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ubuntu draait wel probleemloos op mijn G3 350 Imac, met slechts 320 MB RAM.
    Snel is het niet, want daarvoor zijn het geheugen en de trage 7GB IDE schijf aan de krappe kant.
    Ik vermoed dat Kubuntu meer geheugen nodig heeft, en ook een rappere processor?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Update:
    ik heb via Synaptic de KDE werkomgeving van Kubuntu geinstalleerd en deze is heel cool. Het werkt ook beduiidend sneller. Het kan weliswaar niet tippen aan Tiger maar het is toch voor een gratis systeem bijzonder tof.
    Echt de moeite waard om eens te installeren.
    Alleen als je wat instellingen wilt wijzigen, ga je vlug ontdekken hoeveel beter MacOSX wel is.. Inzake snelheid vind ik Linux wel heel goed;
    :apple: :finderoud:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.