15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Karen

Verschil tussen duurste ibook en powerbook? Behalve 600 euro

Aangezien mijn G4 al 2 keer gecrashed is ben ik opzoek naar een handige back-up. Mijn MAC dealer vertelde mij dat er niet zoveel verschil zit in een ibook en een powerbook, behalve dat in het Powerbook meer RAM ingebouwd kan worden. Het prijsverschil is echter zo’n 600 euro, je zou toch zeggen dat er meer voordelen aan een powerbook moeten zitten? Wat raad je me aan als backup voor grafische werkzaamheden?

Bijdrager
    angorawol

Ik zou een Powerbook groot scherm kiezen voor grafische werkzaamheden (kan je nog eens aansluiten op je groot scherm)

Bijdrager
    iFredo
    Bijdrager
    Richie79

Zelf volg ik een grafische opleiding en heb ik pas een Powerbook aangeschaft. Ik werk dan met programma’s als Adobe illustrator en photoshop, indesign CS, Flash & dreamweaver, videobewerking e.d. Ik vind de powerbook dan persoonlijk geschrikter dan de iBook. Je kan de intern geheugen en de grafische kaart verder uitbreiden , scherm is groter ( 15 & 17 ) wat fijner werkt. Later kun je Tiger op je powerbook installeren, de grafische kaart van een iBook kan het niet aan. Bluetooth & Airport Extreme is al standaard ingebouwd. Dit zijn toch allemaal voordelen vind ik zelf als je het vergelijkt met de iBook.

Bijdrager
    Schrijvert

Ook een verschil is dat je aan een iBook wel een tweede scherm kan koppelen maar dat deze het beeld alleen spiegeld en in dezelfde resolutie werkt als je iBook zelf. Daarintegen kun je b.v. met een powerbook een 20 inch applescherm “echt” als tweede scherm gebruken en ook nog in een fatsoenlijke resolutie!

gegroet,

Bijdrager
    iFredo
    ”Richie79″

Later kun je Tiger op je powerbook installeren, de grafische kaart van een iBook kan het niet aan.