11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    PannenkoekenNL

Verschil tussen de twee Steve Jobs biografieën

Wat is het verschil tussen de twee Steve Jobs biografieën in de Itunes Store?
    Deze en deze.

Bijdrager
    Zakske

Zelf schrijver; de verschillen zullen dus miniem zijn en vooral bedoeld zijn om je twee keer hetzelfde boek te verkopen.

Bijdrager
    Brombeer

De een is dikker. Daar staat dan ook een oudere man op de cover. Best wel een enge vent, moet ik bekennen…

Moderator
    Mac Daddy

Die met de jongere kop van Steve erop, is geloof ik later gedrukt. Het viel mij later ineens op dat die overal lag namelijk.
    Het aantal pagina’s is wel beduidend minder ja. Dat kan of zijn dat ze het verhaal hebben herzien, of simpelweg een kleinere corpsgrootte.

Bijdrager
    Zakske

Een gebruiker op Amazon geeft aan dat het exact hetzelfde boek is, enkel in een kleiner lettertype.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    no_poo

Bijdrager
    Brombeer

Kijk eens in de ramsj of op een tweedehandskraampje. Je werd indertijd met die oude jobs-cover doodgegooid, dus de kans is aanwezig dat je zelfs geld toe krijgt als je iemand van een exemplaar verlost.

Bijdrager
    Zakske
    no_poo op 09 oktober 2015

Allebei niks, neem deze: http://www.macrumors.com/2015/03/23/apple-becoming-steve-jobs-comment/%5B/quote%5D

In de officiële biografie van Steve Jobs wordt hij meer dan terecht neergezet als “half genius, half asshole”, maar in het boek wat jij aanraadt is hij plots enkel “genius”. Dat is ook niet moeilijk, want “Becoming Steve Jobs” staat bekend vanwege het totaal verdraaien van de werkelijkheid. Dat is mede de reden waarom Jony Ive, Tim Cook en Eddy Cue het zo’n fantastische creatie vinden, de reetlikkers die ze zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Gelukkig was Zakske erbij toentertijd in die garage en later, en weet precies hoe Jobs echt in elkaar zat.
    Dat moet je niet over laten aan reetlikkers.
    Goed zo, Zakske.

Bijdrager
    Zakske
    GoeieDag op 09 oktober 2015

Gelukkig was Zakske erbij toentertijd in die garage en later, en weet precies hoe Jobs echt in elkaar zat.

Het boek “Steve Jobs” van Walter Isaacson werd in opdracht van de man zelf geschreven, waarbij de auteur hem meer dan twintig keer mocht interviewen. “Becoming Steve Jobs” kwam na z’n dood tot stand, zonder één interview met Jobs en enkel met verhalen van het topmanagement van Apple en Pixar.

Aan welk boek zou Steve Jobs z’n zegen hebben gegeven, Einstein?

Bijdrager
    GoeieDag

Een autobiografie, een geautoriseerde biografie of een biografie zonder medewerking van de persoon: het is allemaal al veel vaker gedaan bij veelbetekenende personen, en het blijft moeilijk in te schatten welke nou het dichtst bij de ‘waarheid’ komt, als dat al kan.

Ik heb niet zo veel interesse heb in de persoon van SJ, dat ik al die pagina’s ga lezen. Dus de discussie vind ik ook niet zo belangrijk.
    Maar de toonzetting van jouw reactie, met het gebruik van het woord ‘reetlikkers’, is beneden elk niveau. En daar reageerde ik op; hoef je toch geen Einstein voor te zijn om dat te snappen, vriend?!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.