8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

verschil tussen brugmodes en toevoegen aan netwerk

Ik vraag me af wat het verschil is tussen “brugmodes” en “toevoegen aan netwerk”

Ik kan het instellen in mijn airport express.

Weet iemand dit specifieke verschil?

Ik had een iMac + express. Dat werkt prima. Bij het opstarten van mijn iMac geen keuze moeten maken tussen netwerk.

Omdat ik op mijn bovenste verdieping een zwak signaal had dacht ik er een extreme er bij te kopen en de express in brugmodus toe te voegen op de eerste verdieping. Zo zou ik het signaal (mijn netwerk) vergroten en een sterker signaal op de bovenste verdieping krijgen.

Nu heb ik dus een iMac + extreme + express. Maar nu als ik mijn iMac opstart dan moet ik een keuze maken van netwerk. Zover ik weet wordt mijn netwerk onthouden omdat ik zo wie zo geen wachtwoord hoef in te vullen.

Ik heb in de express de instelling “in brugmodus” gekozen. Kan dat het probleem zijn van de keuze die ik moet maken bij het opstarten?

Ik ga ‘m nu instellen op “toevoegen aan netwerk” om te checken of dit het euvel is.

iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    Ziegler

In geval van brugmodus verleng je het signaal van de router/modem van je provider.
    In het andere geval speelt de Ae zelf voor routeer en dat is niet altijd wenselijk.

Bijdrager
    Fireman

Heb juist het idee in de brugmodus dat ie dat doet, als eigen router. Waardoor mijn iMac moet kiezen bij de opstart.

Moet ik nog iets specifieks instellen in de extreme? Heb het nu allemaal automatisch laten gebeuren.

Bijdrager
    Nicolas911

Ik zit hier net net hetzelfde probleem. Hij blijft maar twee netwerken zien. Heb al verschillende instellingen geprobeerd :0(

Bijdrager
    mfduffel

In brugmodus geeft hij gewoon het signaal door en werkt hij niet als aparte router (één netwerk met dezelfde iprange, gedeelde mappen en printers zijn overal beschikbaar). Als je een draadloze verbinding wil maken, zie je echter de 2 toestellen, tenzij je dezelfde naam hebt ingesteld. Belangrijk is wel dat je alles correct aansluit (hoe zijn beide routers verbonden? Bij de bridge router kan je best de verbinding met de andere router niet inpluggen in de wanpoort, maar in een lanpoort).

Moderator
    Poezenbeest

Wat jij wil is een WDS-netwerk om het signaal van de router te versterken via een tussenstation. Dat heeft weinig met een brugfunctie te maken… Lees ook dit artikel om te zien hoe je dit moet doen.

Bijdrager
    Fireman

Best een beetje vreemd, mijn “extra” airport express op een hoger gelegen verdieping wordt overgeslagen. Ik blijf op de bovenste verdieping nog steeds verbinding houden met de extreme die op de begane grond staat. Alleen de boogjes van wifi sterkte worden minder. Doel was om ook op de bovenste verdieping alle boogjes van wifi signaalsterkte te hebben. Maar niet direct dus. Nu heb ik dat ene linkje gevolgd maar volgens mij staat alles zoals het hoort.

De extreme blijft zeg maar “dominant”

Hoe toch het signaal overlaten pakken door de express?

Bijdrager
    fred44nl

je hebt het bereik van het draadloze netwerk vergroot met een AE, die niet met een kabel is aangesloten.
    als je dan toch automatisch gebruik blijft maken van de AE op een lagere verdieping, dan is de antenne in de iMac beter dan de antenne in de AE.
    de enige echt oplossing is een utp-kabel.
    als dat niet kan, dan is er ook nog Home Plug.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.