10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

verschil tussen 17 ” en 20″ Imac scherm?

wat is (buiten het formaat) het verschil tussen deze twee? Andere techniek? Voordelen en nadelen?

bvd.

Bijdrager
    lemoentje

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?family=iMac

staan alle verschillen op een rijtje. Tevens kun je voor 20″ inch ook een 256mb videokaart bestellen, en voor de 17″ inch is geen video upgrade mogelijk. Ik heb zelf een 20″ inch genomen…. Temeer omdat ’t ding lekker groot is. Ik denk dat je van het CPU verschil niet zo heel veel merkt.

Is hier niet trouwens al ergens een draadje voor;)

Bijdrager
    Freek.
    ”lemoentje”

Hé knipoog, als je ‘m weet post ‘m dan ook gelijk even. Maakt het voor de mod’s maccelijker :)

Bijdrager
    sawtooth
    ”lemoentje”

staan alle verschillen op een rijtje. Tevens kun je voor 20″ inch ook een 256mb videokaart bestellen, en voor de 17″ inch is geen video upgrade mogelijk. Ik heb zelf een 20″ inch genomen…. Temeer omdat ’t ding lekker groot is. Ik denk dat je van het CPU verschil niet zo heel veel merkt.

OK, dacht ergens te lezen dat de ene TFT was en de ander LCD? Dat klopt dus niet?

en ja, zal wel een thread over zijn, maar heb geen tijd om te spitten helaas. Am @ the office.

Bijdrager
    lemoentje

Ze hebben beide hetzelfde display (naar mijn weten)

<offtopic>
    ik heb altijd precies hetzelfde mbt bestaande draadjes … no hard feelings dus.
    </offtopic>

Bijdrager
    Petje
    ”sawtooth”
    ”lemoentje”

OK, dacht ergens te lezen dat de ene TFT was en de ander LCD? Dat klopt dus niet?

en ja, zal wel een thread over zijn, maar heb geen tijd om te spitten helaas. Am @ the office.

TFT of LCD is gewoon hetzelfde bij aanduiding van een TFTscherm.

Bijdrager
    trabant

Ik heb de indruk dat het wit van de 17″ grijzer is dan dat van de 20″. Maar de machines waar ik dat (met LCD-tester) op waarnam, zijn ook weer een jaartje ouder…

Bijdrager
    ralphclaes1

bij de 20 inch is een grotere kijkhoek
    meer helderheid
    en je ziet het verschil

Bijdrager
    Blieper

Gefeliciteerd met je miljoenste bericht op dit forum!! :wink:

Moderator
    unSOUND
    ”trabant”

Ik heb de indruk dat het wit van de 17″ grijzer is dan dat van de 20″.

Inderdaad, en het scherm is bij de 20 inch egaler verlicht, de 17 inch heeft naar mijn idee in de hoeken een iets ander licht dan in het midden, dit is niet het geval bij de 20 inch.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.