7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jorte

verschil toetsenbord mac en gewoon bord

Door toeval moest ik een tijdje met een gewoon bluetooth toetsenborg werken.
    Het leuke daarvan bleek (ook weer bij toeval) dat als ik bijvoorblled op de e,u of o toets bleef drukken dat je dan de keuze kreeg tussen de soorten speciale tekens zoals accenten. Zeg maar net zo als bij de ipad/ iphone.
    Nu heb ik mijn mac toetsenbord weer, maar nu blijkt die functie niet meer te werken, ik krijg gewoon weer de repeterende letter (zoals eeeeeeeeeee) ipv de keuze tussen accenten.
    Weet iemand hoe ik dat kan instellen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat doet het op mijn bekabelde Apple-toetsenbord gewoon, maar het gekke is dat ik nergens kan vinden hoe of waar je dat aan en uit kan zetten, terwijl ik me wel meen te herinneren dat dat kan …

Bijdrager
    Schrijnie

Kijk eens bij je Toetsrepeteertempo (Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Toetsenbord>Open toetsenbordvoorkeuren) ; staat deze uit ? Schuif dan de regelaar naar rechts.

Als de regelaar op uit staat werken de speciale tekens niet.

Bijdrager
    Verdult

Hmm, ik heb gewoon de speciale tekens.
    Probeer bij system preferences -> keyboard eens ‘restore defaults’. misschien dat het helpt.
    controleer anders of je toetsenbord op nederlands is ingesteld.

Laat even weten of het gelukt is, anders kunnen we verder kijken.

Bijdrager
    Jorte

Het is gelukt, de truc van Schrijnie werkte.
    Wel raar dat als je het toetsrepeteertempo op snel zet dat ie niet meer repeteert, maar precies doet wat ik wil:lol:
    Veel dank voor jullie reacties!

Bijdrager
    GoeieDag
    Jorte op 21 oktober 2013

Het leuke daarvan bleek (ook weer bij toeval) dat als ik bijvoorblled op de e,u of o toets bleef drukken dat je dan de keuze kreeg tussen de soorten speciale tekens zoals accenten. Zeg maar net zo als bij de ipad/ iphone.

Geen toeval; dat is een feature van OS X 10.8 ML.

Bijdrager
    Schrijnie

Je hoeft m niet op snel te zetten ; één tikje naar rechts is al voldoende.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.