9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

Verschil thuisdeling en Airplay op iPad

Ik wil binnenkort een Ipad2 aanschaffen, maar zit met de volgende vraag.

Ik wil graag mijn muziek, films etc. vanaf mijn Macbook Pro streamen naar mijn iPad. Nu hoor ik dat dat kan met behulp van Thuisdeling of Airplay. Maar wat zijn eigenlijk de verschillen daartussen? en welk protocol kan ik eigenlijk het beste dan gebruiken?

Bijdrager
    wardjj

Thuisdeling is om muziek te delen vanuit iTunes op je Mac/PC naar een andere Mac/PC/iDevice.

AirPlay is om geluid of video van je iDevice naar je AirPort Express, Apple TV of ander geschikt apparaat te streamen.

Ik vraag zelfs af of je zelfs wel AirPlay kan gebruiken van Mac naar iDevice?

Bijdrager
    KarelWillem

Met AirPlay stuur je de muziek naar daarvoor geschikte hardware, zoals de Apple TV of de Airport Express.

Feitelijk heb je in jouw situatie helemaal niets met AirPlay te maken.

Er zijn dus geen verschillen tussen Thuisdeling of AirPlay.
    Het zijn gewoon twee totaal andere dingen.

Thuisdeling: iedereen maakt gebruik van dezelfde iTunes bibliotheek
    AirPlay: je stuurt de films of muziek naar een AirPlay apparaat (Apple TV/Airport Express)

Bijdrager
    Cybershooter
    wardjj op 26 maart 2011

Thuisdeling is om muziek te delen vanuit iTunes op je Mac/PC naar een andere Mac/PC/iDevice.

AirPlay is om geluid of video van je iDevice naar je AirPort Express, Apple TV of ander geschikt apparaat te streamen.

Ik vraag zelfs af of je zelfs wel AirPlay kan gebruiken van Mac naar iDevice?

Dus als ik het goed begrijp, kan ik in mijn geval dus beter ‘Thuisdeling’ gebruiken op mijn iPad?

Bijdrager
    KarelWillem
    wardjj op 26 maart 2011

…Ik vraag zelfs af of je zelfs wel AirPlay kan gebruiken van Mac naar iDevice?

Met de app AirView kan dat.

http://www.wired.com/gadgetlab/2011/01/airview-turns-iphone-ipad-into-airplay-receiver/

Bijdrager
    KarelWillem
    Cybershooter op 26 maart 2011

…Dus als ik het goed begrijp, kan ik in mijn geval dus beter \’Thuisdeling\’ gebruiken op mijn iPad?

Nee, je begrijpt het niet goed.:wink:

Je kunt het niet ‘beter’ gebruiken.

Je kunt het alleen maar gebruiken.

Bijdrager
    wardjj
    KarelWillem op 26 maart 2011
    wardjj op 26 maart 2011

…Ik vraag zelfs af of je zelfs wel AirPlay kan gebruiken van Mac naar iDevice?

Met de app AirView kan dat.

http://www.wired.com/gadgetlab/2011/01/airview-turns-iphone-ipad-into-airplay-receiver/
    Maar dat is geen native oplossing.;)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik toch ook niet?

Mijn aanbevelingen aan Cybershooter reppen er ook niet over.

Bijdrager
    Pieterr

AirPlay is een marketingkreet voor een set van protocollen die Apple gebruikt om audio en video door te sturen van/naar iOS devices. In principe kunnen die ook door derden gebruikt worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.