11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ISS

Verschil scherm & toestenbord iBook/Powerbook

Verschil scherm & toestenbord iBook/Powerbook

Ik zit erover te denken om een 12″ iBook of PowerBook te kopen. Zit er qua helderheid nog verschil tussen de iBook en de Powerbook? Is het toestenbord ook nog verschillend afgezien van de kleur?

Bijdrager
    foobar

de 15 en 17 inch pb hebben een verlicht toetsenbord en een helderder scherm de 12 inch niet

maar ik zou ff wachten op de intelversies…

Bijdrager
    TomvK

toetsenborden verschillen niet heel veel, misschien van materiaal. beeldscherm is van de powerbook wel beter door een beter videokaart. Is er geen apple center bij je in de buurt? daar kan je ze allemaal bekijken

Bijdrager
    huinkroese

Ik heb de 12″ PowerBook een jaar gebruikt en ben nu overgestapt op een 15″.
    M’n vriendinnetje heeft een 12″ iBook G4 en als ik op dit moment zou moeten kiezen, met het prijsverschil in m’n achterhoofd, zou ik voor de iBook gaan. Ik vind ‘m een stuk stabiel aanvoelen en is in gebruik niet echt merkbaar trager of slechter dan de PowerBook.
    Ik heb destijds een PB gekocht omdat ik daar dual-screen op kon werken, maar dit schijnt op de iBook met een screenspanning hack ook te kunnen (zij het op eigen risico…)
    Overigens vind ik het toetsenbord van de iBook beter omdat je die met weinig licht ook gewoon kunt lezen. De PowerBook heeft een zilvergrijs toetsenbord met donkere letters en is dus moeilijk te lezen in de schemering.

Dusss… als je een mobiele computer wil die je fijn in je tas kan smijten om overal te kunnen werken, neem de iBook. Als je van aluminium houdt… neem een PowerBook : )

Bijdrager
    Byron

@huinkroese: laten we even duidelijk zijn, je hebt het over het verschil tussen de 12″ iBook en de 12″ powerbook.. Als je tussen die 2 moet kiezen, ga echt zeker voor de ibook, er zit weinig verschil tussen de 2 12″ers, behalve dan dat je een bak geld meer kwijt bent voor de PB

Bijdrager
    Eehhm…

Ga eens kijken in de store. Een let vooral op de helderheid. Heb ik ook gedaan, en ik vond de PoBo een duidelijk beter scherm hebben. Maar heb toch de iBook gekocht… Niet beter, wel betere prijs kwaliteit verhouding.

Bijdrager
    ISS

Ik zal eens een Apple winkel binnenlopen en e.e.a. vergelijken. Ik heb ook weleens gehoord dat de Airport ontvangst van de iBook beter is.
    Als je in je iBook een grotere HD en meer RAM wilt, dan kom je ook steeds dichterbij van een PB.

De Intel-chips zullen ook wel komen (1 april?), maar ja… ik wacht wel af.

Bijdrager
    NoiA

kijk wat je krijgt als je een powerbook neemt krijgt en probeer de ibook daar zo dicht mogelijk bij in de buurt te krijgen… en maak dan de afweging of je voor de meer prijs een pb wil of dat je tevreden bent met een ibook….

Maar bovendien… wat wil je gaan doen met je nieuwe mac? en kun je nog wachten op de intels?

Bijdrager
    ISS

Ja, ik kan wachten :)

Ik heb een iMac en zoek een draagbare Mac voor onderweg, studie > internet, e-mail, office e.d. Qua power kan de iBook dat wel aan. Ik wacht de ontwikkelingen de komende maand wel af.

Bijdrager
    Stefmac

Ik bezit de zowel de powerbook als de ibook allebei 12″
    Nu het toetsenbord , scherm en muisknop van powerbook vind ik veel beter.
    Airport van ibook iets beter.
    Temperatuur van ibook stabieler daarmee bedoel ik tijdens de winter een verplaatsing maken met powerbook en je bevriest de eerst minuten je handen.
    Hij heeft zelf problemen om op te starten door de koude.
    Maar ik heb een beter gevoel met de powerbook en als je ze goed vergelijkt dan vind ik die meerprijs wel normaal audio in,DVI,uitgebreid bureaublad weergave(dubble scherm),enz
    ja smaken verschillen he

Bijdrager
    NoiA

ik heb een ibook gehad (1ghz 768mb 60gb ap bt)
    nu heb ik een powerbook (1.5ghz 1.25gb 100gb ap bt)

verschil tussen deze 2 machines was

legaal screenspannen ipv met een hack
    scroll trackpad ipv met een hack
    helderder scherm
    iets minder zwaar
    iets compacter
    veel beter toetsenbord waar de letters niet vanaf kunnen slijten
    superdrive ipv combo drive
    grotere en snellere 5400 hdd ipv 4200 hdd
    duddenmotion sensor op de hdd
    bluetooth 2+edr
    dvi
    line in
    snellere systeem bus/ cpu/ geheugen/gpu
    meer gpu geheugen
    vuil is minder zichtbaar dan op mijn oude ibook
    beter/harder geluid door 3e midrange speaker die de ibook niet heeft

maar
    iets minder airport bereik
    meer kans op deukjes
    mindere batt. levensduur
    fan maakt meer herrie
    duurder

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.