6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    silvercircle

Verschil RE en SE16 Western Digital

Wat is het verschil tussen:
    WD 0250GB,Caviar RE,
    en
    WD 0250GB,Caviar SE16?
    De RE is een klein beetje duurder maar als ik naar de specificaties kijk dan zie ik geen verschil.
    http://www.hsware.be/onderdelen_sub.php?id=181

Bijdrager
    BaGr

De SE versie is de “gewone” versie en de RE versie is speciaal gemaakt om in raid te draaien.

Bijdrager
    silvercircle
    ”BaGr”

De SE versie is de “gewone” versie en de RE versie is speciaal gemaakt om in raid te draaien.

Dan mag ik veronderstellen dat de RE versie net zo goed zal werken zonder in raid te draaien?
    Maar misschien toch beter die kiezen met het oog op het later gebruiken in raid?
    Bedankt voor de reactie!

Bijdrager
    BaGr
    ”silvercircle”

Dan mag ik veronderstellen dat de RE versie net zo goed zal werken zonder in raid te draaien?
    Maar misschien toch beter die kiezen met het oog op het later gebruiken in raid?
    Bedankt voor de reactie!

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het enigste wat ik weet is dat de RE versies een speciale techniek hebben voor betere foutherstelling wanneer ze in raid draaien. WD noemt deze techniek trouwens “time limited error recovery”.

Moderator
    unSOUND

Solo werken deze schijven ook prima…

Bijdrager
    mac lover

is daar iets speciaals voor?? voor dat foutenherstel iets?? klinkt interessant voor de volgende generatie standaard pc rommel… voor mac is dat overbodig

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.