7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

Verschil Intel Core i5 en i7 MacBook Pro

Beste OMT’ers,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe MacBook Pro 13 inch te kopen. Nu twijfel ik tussen de Intel Core i5 en i7. Is het de moeite waard om de Core i7 te kopen en zit er veel verschil in prestaties en performance tussen de twee (is de 300 euro het waard als ik de grotere harde schijf laat voor wat het is)? Ik vind 300 euro eigenlijk net iets te veel en bovendien heb ik echt genoeg aan 500 GB harde schijfruimte op de i5-MacBook Pro. Alvast bedankt!

EDIT: Ik zou ook graag willen weten in hoeverre de Late 2011-MacBook Pro sneller is dan de Early 2011-MacBook Pro.

Bijdrager
    DutchMac

Als je er mee gaat internetten zijn ze allemaal snel genoeg….

Of te wel, wat ga je met je Mac doen?

Bijdrager
    tarun

Heb je iets aan Geekbench?

Bijdrager
    GastonM

Een intensieve gebruiker ben ik niet. Ik ben van plan om de MacBook Pro vrijwel alleen te gebruiken om te internetten, documenten te typen in Pages, presentaties te maken in Keynote, foto’s in te laden en te bekijken met iPhoto, muziek af te spelen en synchroniseren van iPad en iPhone met iTunes, simpel films te bewerken met iMovie, films te kijken, CD’s en DVD’s branden en mailen met Mail. De Core i5 is dus in principe snel genoeg, maar ik wil een laptop waarmee ik nog 4 à 5 jaar fatsoenlijk en snel mee kan werken.
    Een MacBook Air is geen optie aangezien deze geen SuperDrive heeft en bovendien minder snelle processor, minder opslagcapaciteit (wél SSD, maar goed) en duurder.

Bijdrager
    tarun

Ik werk met een MBP uit 2007 met een Core 2 Duo 2,1 MHz. Die werkt ook nog prima. Dus een i5 zal het over 4 jaar ook nog goed doen.

Bijdrager
    stoondje

wat tarun zegt.

Gewoon het goedkoopste nemen en eventueel een ssd erin knallen dat merk je wel 0.2Ghz merk je niet. Ik heb zelf de macbook pro early 2011 met een ssd kaart erin en werkt super (gebruik hem voor de zelfde dingen als jij)

Bijdrager
    Dick de Roos

Mijn MacBook Black uit 2007 (2.2 GHz Intel Core 2 Duo) doet het werk dat TS aangeeft fluitend en op z’n sloffen.
    Een i7 is overkill voor jouw doel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.