12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Verschil in opslag???

Mijn MacBook Air (13-inch, Early 2014) geeft aan dat de opslag bijna vol is.

Dus ik wilde even kijken waar hem dat in zit.
    Kan iemand mij uitellegen waar het grote verschil in zit bij ‘Documenten’?

Bijdrager
    Shmoo

Documenten links daar bedoelen ze ALLE documenten op je computer mee. Niet de documenten enkel in de Documents folder.

Bijdrager
    Willumpie

Dat snap ik niet helemaal…
    Dan staat er dus 13GB aan documenten in de map documenten en ruim 100GB aan documenten ergens anders…? Waar kan ik die vinden?

Bijdrager
    yasser

Ik denk dat afbeeldingen ook onder documenten wordt gerekend

Bijdrager
    prenkema

Ook .iso en .dmg worden hierin meegenomen, ongeacht waar deze staan.

Bijdrager
    Shmoo

Tel gewoon eens alles in dat rechter rijtje bij elkaar op behalve iTunes/Muziek. Dan kom je toch op 118GB uit. Ik neem aan dat je de iTunes bieb op een externe HD hebt staan.

Bijdrager
    Q-collective

Voorheen werd je Foto’s bibliotheek ook doodleuk meegerekend in die “documenten”. Mijn advies: negeer die optie en als het je echt dwars zit stuur je Apple even feedback.

Bijdrager
    Willumpie

<p class=”cite”>Shmoo op 1 juli 2018 om 10:46</p>
    Tel gewoon eens alles in dat rechter rijtje bij elkaar op behalve iTunes/Muziek. Dan kom je toch op 118GB uit. Ik neem aan dat je de iTunes bieb op een externe HD hebt staan.

Dat is een goede. Alleen begrijp ik dan niet waarom hij aangeeft dat het geheugen van 250GB bijna vol zit…

Volgens het linker rijtje opgeteld zou dat kloppen. Volgens het rechter rijtje mappen kom ik aan 118GB
    Dan telt hij in de linker kolom de foto’s dubbel, want zowel in Documenten als apart… of zie ik dat verkeerd…?

Bijdrager
    fred44nl

wat in het optelsommetje ontbreekt is de grootte van MacOS.

en dat zou zo maar es 25 GB kunnen zijn.

Moderator
    Night

En als je opslag bijna vol is kun je voor de grootte van bestanden en folder beter vertrouwen op 3rd party apps zoals WhatSize of gratis alternatieven.

WhatSize kan overigens meer: het kan ook duplicaten vinden en heeft diverse opruim-tools. Maar zijn sterke kant is vooral de mogelijkheid om zowel een grafische als een list-weergeve van alle bestanden op je disk te geven.

Bijdrager
    Willumpie

<p class=”cite”>fred44nl op 2 juli 2018 om 21:05</p>
    wat in het optelsommetje ontbreekt is de grootte van MacOS.

en dat zou zo maar es 25 GB kunnen zijn.

Dan snap ik het nog niet. Laat MacOs eens 50GB zijn, dan zit ik op 168GB en dus nog lang niet aan de 250GB…

Bijdrager
    Willumpie

<p class=”cite”>Night op 2 juli 2018 om 21:08</p>
    En als je opslag bijna vol is kun je voor de grootte van bestanden en folder beter vertrouwen op 3rd party apps zoals WhatSize of gratis alternatieven.

WhatSize kan overigens meer: het kan ook duplicaten vinden en heeft diverse opruim-tools. Maar zijn sterke kant is vooral de mogelijkheid om zowel een grafische als een list-weergeve van alle bestanden op je disk te geven.

Welke gratis variant zou je aanbevelen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.