13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Meaculpa

Verschil in kwaliteit

Allereerst excuses dat ik vandaag zoveel topics open omtrent de Ipod.. Ik ben erg enthousiast vandaag;-)

Ik gebruik het programma VisualHub om filmpjes te converteren naar mijn Ipod 5g 30gb

Om precies te zijn dit bestand heb ik geconverteerd:

Prison.Break.S04E13.HDTV.XviD-LOL.avi

Details: 350mb

Ik heb dit bestand 2x geconverteerd met VisualHub met de volgende instellingen:

1e keer converteren:
    – Scherm: Ipod 5G
    -Kwaliteit: Ga uit je bol
    -H.264 Codering aangevinkt

Uiteindelijke resultaat: 472.8mb
    Meer info:
    - Afmetingen: 624×352
    – Codecs: H.264, AAC
    – Duur: 42:54min
    – Aantal kanalen: 2
    - Totale bitsnelheid: 1508

Daarna heb ik het zelfde bestand geconverteerd alleen met andere instellingen (lagere kwaliteit)

– Scherm: Ipod 5G
    -Kwaliteit: Normaal
    -H.264 Codering aangevinkt

Uiteindelijke resultaat: 116.5mb
    Meer info:
    - Afmetingen: 320×176
    – Codecs: H.264, AAC
    – Duur: 42:54min
    – Aantal kanalen: 2
    - Totale bitsnelheid: 368

Daarna heb ik ze beide op mijn Ipod gezet zodat ik de kwaliteit kon vergelijken.. Probleem is dat ik geen verschil merk.. Ik heb maar 1 ipod dus echt goed vergelijken is moeilijk. Ik merk alleen verschil als ik beide bestanden op mn macbook open.. maar op de ipod merk ik niets.. het verschil in grootte vind ik toch zeer groot! ik wil de beste kwaliteit maar ik merk er dus niks van! ligt dit aan mij of…?

Bijdrager
    martijnkoemans

mmm ik lees het nu 2x… maar wat wil je nu vragen?
    Als jij geen kwaliteit verschil merkt kan je toch gewoon het kleinste bestand nemen?

Bijdrager
    Meaculpa

of het normaal is dat ik niks merk?

ik vind namelijk dat de specificaties namelijk ver uit elkaar liggen:p

Bijdrager
    sven-

Voor de iPod kun je beter iSquint gebruiken. VisualHub kan in sommige gevallen namelijk kiezen voor de H.264 codec met High Profile terwijl de iPod alleen Low (Baseline) Profile ondersteunt.

Maar los daarvan (want een dergelijk probleem ondervind je niet) is het mogelijk dat je kwaliteitsverschillen niet zo snel waarneemt op een iPod. Het scherm is nou niet echt denderend groot om dit goed te kunnen beoordelen. Ik zou zeggen, als jij geen verschil waarneemt, ga voor de file met de kleinste file grootte.

Bijdrager
    Meaculpa
    ”sven-“

Voor de iPod kun je beter iSquint gebruiken. VisualHub kan in sommige gevallen namelijk kiezen voor de H.264 codec met High Profile terwijl de iPod alleen Low (Baseline) Profile ondersteunt.

Maar los daarvan (want een dergelijk probleem ondervind je niet) is het mogelijk dat je kwaliteitsverschillen niet zo snel waarneemt op een iPod. Het scherm is nou niet echt denderend groot om dit goed te kunnen beoordelen. Ik zou zeggen, als jij geen verschil waarneemt, ga voor de file met de kleinste file grootte.

Ik ben wel tevreden met Visualhub:-) Wat is het probleem dan met de H.264 codec? High Profile maakt het uiteindelijke bestand onnodig groter omdat Ipod dit niet ondersteunt? Leg uit! ^_^

Bijdrager
    Nietzman

Hoeveel kwaliteit verwacht je te kunnen zien op een schermpje van nèt een halve scheet groot?

Bijdrager
    sven-
    ”Meaculpa”

Ik ben wel tevreden met Visualhub:-) Wat is het probleem dan met de H.264 codec? High Profile maakt het uiteindelijke bestand onnodig groter omdat Ipod dit niet ondersteunt? Leg uit! ^_^

Ik ben ook heel tevreden met VisualHub, maar voor videoconversies om video’s geschikt te maken voor de iPod gebruik ik altijd iSquint, zodat het altijd werkt. Er is geen probleem met de H.264 codec, maar er bestaan verschillende Profiles, elk bedoeld voor verschillende platforms, elk lastiger of gemakkelijker te verwerken door het apparaat.
    De High Profile is niet geschikt (te zwaar) voor de iPods, maar dit maakt niet uit omdat op zo’n klein scherm het verschil in kwaliteit toch niet zichtbaar is (Baseline Profile voldoet dan). High Profile is meer bedoeld voor normale computers.

De enige reden dat ik dit meldde is omdat ik zelf een keer een video in VisualHub geschikt maakte voor de iPod (dus juiste afmetingen, juiste bitrate etc.), maar het bestand toch niet naar de iPod gesynct kon worden. Dit bleek te liggen aan de Profile. Als je de conversie door iSquint laat doen hoef je zaken als afmetingen en bitrate niet zelf in te stellen, en zal het bestand altijd werken.

Bijdrager
    Meaculpa
    ”sven-“
    ”Meaculpa”

De enige reden dat ik dit meldde is omdat ik zelf een keer een video in VisualHub geschikt maakte voor de iPod (dus juiste afmetingen, juiste bitrate etc.), maar het bestand toch niet naar de iPod gesynct kon worden. Dit bleek te liggen aan de Profile. Als je de conversie door iSquint laat doen hoef je zaken als afmetingen en bitrate niet zelf in te stellen, en zal het bestand altijd werken.

Is VisualHub niet hetzelfde als Isquint? op google vind ik dat ze alle twee gestopt zijn. Bij VisualHub hoef ik ook niks zelf in te stellen..

Bijdrager
    Aidovive

Het probleem zit hem in het feit dat je bron bestand al zo ontzettend compressed is dat uitvoeren naar ‘uit je bol’ redelijk zinloos is. Je kunt immers van iets wat weinig informatie bevat niet iets maken wat mooier is en meer informatie bevat.
    Daarbij is het scherm van je iPod zo klein dat het heel lastig vergelijken is.
    Speel de bestanden eens af op een 1080p plasma of LCD en oordeel dan nog eens.

Bijdrager
    sven-
    ”Meaculpa”

Is VisualHub niet hetzelfde als Isquint? op google vind ik dat ze alle twee gestopt zijn. Bij VisualHub hoef ik ook niks zelf in te stellen..

iSquint is een gratis versie van VisualHub, en een soort variant speciaal voor de Apple TV en iPod. VisualHub is geschikt voor alle video’s daar waar iSquint bijv. de afmetingen altijd verandert (tenzij deze al de juiste zijn).

P.S. fix de quotes in je bericht even s.v.p.

Moderator
    unSOUND

Het verschil tussen de 2 is dat de eerste film ( die van 472 MB ) ook geschikt is om vanaf de iPod op een TV af te spelen, en de tweede versie ( van 116 MB ) er alleen goed uit ziet op het kleine schermpje van de iPod. Als je je iPod nooit op een TV aansluit kun je dus beter voor de kleine versie kiezen, en als je hem wel vaak aan de TV hangt voor de grotere.

Bijdrager
    eklein

Je iPod heeft een scherm van 320×240 (volgens de wikipedia) en kan dus de kwaliteit van de goede versie helemaal niet weergeven.

Bijdrager
    Aidovive

Echter wat unSOUND schrijft over TV out is ook waar. De 5G and 5.5G modellen hebben de mogelijkheid om TV output te leveren in 640×480 H.264 video. Dat staat dus los van de maximale resolutie van het scherm van de iPod zelf.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.