7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pick

Verschil in helderheid schermen twee nieuwe SE's

Allen,

Vandaag twee iPhone SE binnen gekregen, één voor mij één voor mijn vrouw. Ik een 64 GB space grey en mijn vrouw een rosé goud 16 GB. Toestellen uitgepakt en dan valt me het volgende op. Mijn scherm is tint donkerder maar lijkt egaal, van mijn vrouw is feller en heeft bovenin een lichte gele band. Wat ook opvalt is dat degene van mij vrouw ietsje rooier lijkt dan die van mij.

Nu is het natuurlijk mieren ne.ken achter de komma, maar vindt dit wel erg vreemd. Exact dezelfde toestellen en het ene scherm is feller dan de andere…..settings overigens identiek. Ook in de meest donkere stand is de mijne donkerder.

Meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt dit niet alleen maar zo omdat de rose gold iPhone een witte cover aan de voorkant heeft en de space gray iPhone een zwarte cover om het display.

Maak eens screenshots van beide telefoons en bekijk die op je computer naast elkaar.

Bijdrager
    Pick

Het is geen optisch bedrog, maar ik ga je tip wel even proberen. Dankje!

Inactief
    Anoniem

Het scherm voor de SE wordt door verschillende producenten gemaakt, waarschijnlijk verklaart dat het verschil in helderheid.

Bijdrager
    Pick

Dat zou dan inderdaad een verklaring kunnen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik hem alleen nieuw had, het niet op zou vallen. Maar nu is er vergelijkingsmateriaal en ga je twijfelen of een van de twee wel 100% is.

Bijdrager
    Brombeer

Nu is het natuurlijk mieren ne.ken achter de komma, maar vindt dit wel erg vreemd.

Je hebt meer dan duizend euro aan die twee toestellen uitgegeven, dan is dat geen mierenneuken en al helemaal niet achter de komma. Dat je het kunt verklaren, praat het nog niet goed.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 15 juni 2016

…Maak eens screenshots van beide telefoons en bekijk die op je computer naast elkaar.

Ja, want op een screenshot zie je schermafwijkingen altijd heel goed, toch?
    ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.