24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    willemstraat

verschil in harde schijf Lacie

Het zal wel een beetje een domme vraag zijn,maar kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen een Lacie D2 en een Lacie porsche-design harde schijf?

Bijdrager
    Juch

volgens mij, uit mijn hoofd dus, feitelijk alleen het design…..

Bijdrager
    1984

De D2 serie heeft meer mogelijkheden, Het is maar net wat je nodig hebt….

Bijdrager
    willemstraat

…. en wat zijn die mogelijkheden, anders dan van die andere?

Bijdrager
    Juch

Vergelijk even tis teveel om hier te kopieren:

D2
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10869
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10872

Porsche:
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10820
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10819

Komt er inderdaad op neer dat de D2 veel meer mogelijkheden heeft. Kijk op de website welke dat zijn… tzijn er teveel….
    Voor huis tuin en keuken gebruik is de Porsche versie wellicht de betere. (is goedkoper als ik me niet vergis, en je kunt je minder snel verwarren met alle toeters en bellen.)

Bijdrager
    1984
    ”Juch”

volgens mij, uit mijn hoofd dus, feitelijk alleen het design…..

ook dat…..

Moderator
    unSOUND

Porsche design > plastic behuizing,
    D2 > stalen behuizing.

Porsche design heeft nog geen modellen met FireWire 800 geloof ik… D2 serie wel. En let er ook op dat de Porsche Mobile design 5400 toeren schijven heeft, tegen de 7200 toeren schijven van de D2.

De Porsche design heeft weer wel modellen die via FireWire gevoed kunnen worden, de D2’s moeten altijd aan een adapter.

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

En let er ook op dat de Porsche Mobile design 5400 toeren schijven heeft, tegen de 7200 toeren schijven van de D2.
    De Porsche design heeft weer wel modellen die via FireWire gevoed kunnen worden, de D2’s moeten altijd aan een adapter.

LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche 250GB
    Rotational Speed (rpm) : 7200:|
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10384

Moderator
    unSOUND

De links die geplaatst zijn in dit topic wijzen naar de Mobile drives, en die zijn 5400 rpm… En daarom schreef ik ook:

et er ook op dat de Porsche Mobile design 5400 toeren schijven heeft

Bijdrager
    1984

Oh die :o

Bijdrager
    willemstraat
    ”unSOUND”

Porsche design > plastic behuizing,
    D2 > stalen behuizing.

ok. Maar het verschil is daarin slechts van belang als je ermee gaat zeulen, neem ik aan.
    Verder, als ik toch altijd bijv. via firewire aansluiting maak, zullen alle extra aansluitings-mogelijkheden die de D2 biedt, alleen maar extra kosten en me niks opleveren effectief. Toch?

Moderator
    unSOUND
    ”willemstraat”

Verder, als ik toch altijd bijv. via firewire aansluiting maak, zullen alle extra aansluitings-mogelijkheden die de D2 biedt, alleen maar extra kosten en me niks opleveren effectief. Toch?

Wat dacht je van de mogelijkheid tot doorlussen ? Je kunt je D2 schijf gelijk gebruiken als FireWire hub, want je kunt weer andere apparaten aansluiten op de FireWire 400 en 800 poorten. En als je Mac FireWire 800 heeft zou ik daar zeker voor kiezen, want het is een pak sneller….

Bijdrager
    willemstraat

heb 400. maar dat doorlussen kan inderdaad erg handig zijn…

Moderator
    unSOUND

En wie weet heb je over een jaar of 2 wel een Mac met FireWire 800, dan is dat alsnog een goeie zet geweest…

Bijdrager
    willemstraat

heb je ook weer helemaal gelijk in… ’t is alleen dat ik een arm studentje ben die nodig extra ruimte nodig heeft… Dan wil zo’n langere termijn wel eens ondersneeuwen. Twijfels twijfels

Moderator
    unSOUND

Tja, op de lange termijn goedkoper uit zijn, of nu geld over hebben voor een extra biertje…

Jouw keuze. :)

Bijdrager
    1984

Correct voor 50 euro meer heb je een Triple Interface. maar met de Porsche kun je toch ook gewoon doorlussen (2x FireWire connectors) :|

Bijdrager
    willemstraat

als ik de schijf met name ga gebruiken voor backup zal die fw800 niet zoveel uitmaken natuurlijk, als werkschijf naast mijn computer weer wel. Zie ik dat goed?

Moderator
    unSOUND
    ”1984″

maar met de Porsche kun je toch ook gewoon doorlussen (2x FireWire connectors)

Klopt, Maar de D2 kan ook doorlussen van en naar FireWire 800 apparaten, en je kunt 2 extra apparaten aansluiten als je wilt…

”willemstraat”

als ik de schijf met name ga gebruiken voor backup zal die fw800 niet zoveel uitmaken natuurlijk, als werkschijf naast mijn computer weer wel. Zie ik dat goed?

Ja, daar komt het wel op neer… tenzij die backup snel klaar moet zijn natuurlijk…

Bijdrager
    willemstraat

als je die 2 extra apparaten dan aansluit, ik mag aannemen dat deze dan wel op volle sterkte(snelheid) werken? of is het dan toch zo dat door de hub de snelheid omlaag gaat per individueel apparaat?

Moderator
    unSOUND

Als je de schijf aansluit via FireWire 400 zal je nooit de FireWire 800 poorten op volle snelheid kunnen benutten natuurlijk, maar als je bijvoorbeeld de schijf aansluit via FireWire 800, en een tweede FireWire 800 schijf eraan doet zal die gewoon op volle snelheid werken.

Bijdrager
    willemstraat

precies, dat bedoelde ik. Dan is het natuurlijk ook nu die extra euri’s waard…

Bijdrager
    1234

Weet iemand of het dan ook mogelijk is via die triple interface met een DV cam in te laden terwijl hij aan de computer hangt. Ik heb maar één fw400 Iin mijn Ibook. Ik heb hier nog nooit bij stil gestaan eigenlijk…

Moderator
    unSOUND

Ja, dat kan.

Ik heb mijn iTunes library op mijn externe schijf staan, en die sync ik met 2 iPods die tegelijk aan de overgebleven 2 poorten hangen…. allemaal geen probleem.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.