8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Verschil FTD en (bijvoorbeeld) Binsearch.info

Hey,
    Ik heb met de zoekfunctie al behoorlijk wat gevonden :wink: over het zgn. FTD principe
    Maar 1 vraag ben ik nog wel benieuwd naar: ik download via nieuwgroepen met iGrabnews en dan als zoeker Binsearch.info

Wat is nou het verschil tussen op deze manier (binsearch) zoeken en FTD?
    En er werden wat linken naar beta FTD downloads gegeven. Is er lately een goede actuele ergens te vinden?

Thanks

Bijdrager
    siemr

Ik zelf gebruik http://www.ftn2day.nl/
    Dit werkt ongeveer volgens hetzelfde idee als FTD, alleen je hebt geen andere programma’s nodig.
    Dit is gewoon een web pagina.
    Het zoeken wat jij omschrijft via binsearch zal niet altijd het juiste resultaat opleveren, omdat
    je zoekt op bestandsnaam.
    Het gebeurt regelmatig dat de posters een hele andere naam geven aan een bestand.
    Dus dan vindt je niet altijd wat je zoekt.
    Dit probleem heb je dus niet bij FTN of FTD.
    Daar wordt de bestandsnaam gegeven, en daar zoek je dan op.

Bijdrager
    MacTS
    ”Ratz”

Is er lately een goede actuele ergens te vinden?

Jazeker, http://www.ftd4linux.nl Kies daar voor downloads en haal Beta 6 binnen (de MacOSX-versie staat onder aan het lijstje).

Bijdrager
    GeryKa

Binsearch moet je zien als een echte zoekfunctie op de server.
    FTD moet je meer zien als een forum. Bezoekers en posters komen er bij elkaar en geven door wat er gezien of gepost is in de groepen.
    In tegenstelling tot het bovengenoemde FTN heb je voor FTD het FTD-programma nodig en gaat het dus niet via een gewone webpagina.

Bijdrager
    MacTS
    ”GeryKa”

In tegenstelling tot het bovengenoemde FTN heb je voor FTD het FTD-programma nodig en gaat het dus niet via een gewone webpagina.

En mijn link verwijst dus naar dat FTD-programma. Het fijne van FTD is dat je niet alleen snel kunt zien wat er gespot of gepost is, je kunt bestanden die nog niet (volledig) geupload zijn op een watchlist zetten om ze later snel terug te kunnen vinden en zelf aanvragen plaatsen. Bovendien kun je er snel een nzb-bestand van de te downloaden bestanden maken.

Bijdrager
    Vesper

Dus als ik het goed begrijp is FTN zo’n beetje de snelheid van FTD en het gemak van torrents bij elkaar?

Bijdrager
    Ratz

He Siemr, ik heb mij ook bij dat FTN aangemeld en dat ziet er cool uit. Gisteravond beetje geprobeerd en waar ik achter kwam is dat je feitelijk daar een soort Torrent-achtige setting hebt waar je kan zien wat anderen ervan vonden. En je moet zelfs een berichtje achterlaten alvorens je naar de nzb link kan gaan!
    Wat ik op dit moment alleen even niet kon plaatsen:
    die zoekfunctie; daar kwam ik niet uit, zoekt FTN nou ook alles zoals binsearch af of zoekt ie alleen binnen de files van FTN? En op FTN staat alleen zaken die door de posters neergezet worden? Dat is wel een hoop natuurlijk maar niet ‘alles’ dan he? Overigens gaf geen enkele band die ik wilde zoeken (zoals Weezer) een ‘hit’ met de zoekfunctie!

Nu op het werk, vanavond weer ff verder kijken maar misschien kan je alvast wat laten weten, ben namelijk best benieuwd.

Moet je wel zeggen dat de snelheid (tot 1300 kbps) wel een grote smile oplevert maar in tgenstelling tot Torrents heb je wel vaker dat bepaalde stukjes een ‘foute checksum’ opleveren. Dan kan ik Par wel aanvinken maar dan doet het het niet. Bij Torrents eigenlijk nooit last van. Zou dat komen dat je te maken hebt met de grillen van anderen die de boel niet goed inpakken?

Bijdrager
    siemr

Voor zover ik weet zoek je alleen maar in de FTN database.
    Dus nee dat is niet alles.
    Wat betreft de fouten, om de par bestanden te kunnen gebruiken, die meegepost worden, heb je MacPar nodig. Die controleert de bestanden, repareert ze als dat nodig is, en pakt de bestanden ook nog voor je uit, werkt perfect.
    Veel succes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.