6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    yxs

Verschil beschikbare opslag iPhone iTunes

Bij het vrijmaken van wat ruimte merk ik plots volgend verschil op:

Volgens iTunes heb ik nog 6,82 GB vrij op mijn toestel
    Kijk ik op de iPhone zelf heb ik nog 4,8 GB vrij.

Vanwaar komt dit verschil?

Overigens merk ik in iTunes dat een groot deel van de data valt onder ‘Documenten en gegevens’. Deze categorie heb ik nog nooit eerder zo groot gezien, en er staan al helemaal geen documenten op m’n telefoon? Hoe geraak ik hier vanaf? (ongeveer 3 GB)

Reeds geprobeerd:
    Website data etc wissen
    de home-knop en aan/uit-knop tegelijkertijd inhouden tot apple logo verschijnt

Bijdrager
    iMac Lover

Ik herken dit, ik heb in iTunes ruim 1 Gbyte meer ruimte als op mijn iPad.

Bijdrager
    bartb112

Backup maken, daarna iPhone of ipad herstellen via iTunes, dan Backup terug zetten.
    Scheelt een redelijk aantal gb.

Bijdrager
    yxs
    bartb112 op 16 augustus 2016

Backup maken, daarna iPhone of ipad herstellen via iTunes, dan Backup terug zetten.
    Scheelt een redelijk aantal gb.

Scheelt inderdaad een pak, ik heb het net gedaan… echter heb ik nog steeds meer ruimte vrij volgens itunes (8,1GB) dan volgens mijn telefoon zelf (7,6GB)

Bijdrager
    sjonnie

Kan makkelijker:

– >instellingen >iTunes en Appstores > log uit > vervolgens log je weer in.
    Als je iCloud music bibliotheek aanbad staan die weer even aanzetten bij instellingen > muziek

Bijdrager
    macconsultants

Heb dit zojuist ook ervaren en bleek in mijn geval de DS Audio app te zijn welke 2 GB aan chache in beslag neemt voor de muziek weergave vanaf mijn NAS. Blijkbaar wordt het cache niet vermeld in iTunes en wel op de iPhone.

Kwam er achter door naar instellingen, algemeen, opslag en iCloud verbruik en beheer opslag te kijken. Daar krijg je een overzicht met wat, wat in beslag neemt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.