8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    2010pulver

Verschil Airprint en Wifi printen

Wat is het wezenlijke verschil tussen Airprint en printen via wifi?
    Er bestaan printers die geschikt zijn voor Airprint waarmee je, als ik het goed begrijp, ook vanaf je iPad en iPhone printopdrachten kan versturen.

Maar is dit niet mogelijk met een printer met wifi? Daar is dan toch een draadloze verbinding mee te realiseren?

Wie o wie weet hierover meer?

Bijdrager
    TheBigZ

Vergelijk het met AirPlay (AirTunes). AirPrint is een protocol wat er voor zorgt dat je direct vanaf je iPad/iPhone kunt printen, zonder dat je extra software (zoals handyPrint) hoeft te installeren.

Bijdrager
    neokb

Met printen via wifi kun je niet printen vanaf je iphone of ipad

Bijdrager
    Joffry

Natuurlijk kan je wel printen via WiFi van je iPhone of iPad. Dat ligt gewoon aan je printer. Als je een WiFi printer hebt b.v. een eenvoudige Samsung laserprinter ML-2165W en een appje van Samsung op je iPhone of iPad kan je prima printen.

Bijdrager
    belfortmac

Precies, en alle printer merken hebben ondertussen wel een app.

Bijdrager
    Joffry
    daalhofmac op 29 maart 2014

Precies, en alle printer merken hebben ondertussen wel een app.

Ja, BIJNA alle merken, maar er zijn er nog, waarvan de software “wat hapert”. Ik zou wel de ervaring van OSX-gebruikers meenemen.

Bijdrager
    belfortmac

Wat je er mee bedoeld weet ik niet, maar ik gebruik OSX,IOS, en Android!!
    En de app van Brother werkt perfect op mijn Ipad:)

Bijdrager
    Nikita

AirPrint is een protocol waarbij je iOS apparaat een email-met-bijlage naar je printer stuurt (al dan niet via internet, dit is mij niet helemaal duidelijk, maar gezien de snelheid lijkt het binnenshuis te blijven), waarna de printer vervolgens de bijlage afdrukt (meestal een PDF van de webpagina of Word document etc.).

Op die manier heb je dus geen apart stuurprogramma nodig voor gemiddeld-niet-ingewikkeld afdrukken.

Bij “gewoon” afdrukken via WiFi heb je wel een stuurprogramma nodig, zoals je hebt wanneer je een printer aansluit op een Mac of Windows PC en eerst de bijbehorende software moet installeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.