12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Geitekaas

[Opgelost] Verschil 30" Cinema Display 2004 & 2006

Hallo,

Weet één van jullie Applegenieuzen hoe ik aan een scherm kan zien welke versie ik voor me heb? Dus met andere woorden de iets oudere versie is iets ‘slechter’ dan de nieuwere versie, en ik zou dat graag willen kunnen herkennen als ik voor zo’n scherm ga shoppen. Ik zou heel blij zijn met een antwoord want mijn zoektochten hebben tot niets geleid.

Iemand die zo’n nieuw scherm toevallig in de schuur heeft liggen, meld je gerust via een PM.

Grote groet,

Geit

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Geitekaas.

Bijdrager
    Lolsmurf

Ik  heb even de verschillen opgezocht ben je niet in de war met 2006 modellen dat die beter zijn, en bij mijn weten niet zozeer de 2004 vs de 2005

• In this case, the pre-August 2006 ACD 23 displays were known for backlight leakage, a pinkish tinge and for not being as bright as their competitors.
    • The post-August 2006 displays went from a contrast ratio of 400:1 to 700:1 and from a brightness of 270 cd/m2 to 400 cd/m2. This is a significant improvement.
    • The horizontal and vertical viewing angle was increased by 8 degrees a well.

Om te achterhalen waar je mee te doen hebt heb je het serienr van deb monitor nodig. Het serienr van de monitor kun je vervolgens invullen op  http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Bijdrager
    Geitekaas

Je hebt gelijk. Ik heb me vergist in de jaartallen; ik zal kijken of ik dat kan aanpassen. In de plaatjes zie je de verschillen. Ik wil weten hoe ik dat aan het scherm kan zien.1

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Geitekaas.

Bijdrager
    Max_G

Misschien heb je hier wat aan.

Bijdrager
    Geitekaas

Heel lief, maar neen. Want deze informatie geef ik al door met mijn afbeeldingen. Ik wil weten hoe ik, als ik dat ding fysiek voor me heb staan, kan zien welke het is. (of als hij aangesloten staat via About this Mac > Displays) Dat is het enige wat ik wil weten.

Bijdrager
    Lolsmurf

Je moet het serienr invullen zoals ik al zei, op je smartphone, daar zijn verschillende sites voor. Die geven je dan de productiedatum. Die moet dan in 2006 liggen. Ben  even kwijt of dat nu  maart of augustus is.

Bijdrager
    Geitekaas

Allez, heb ik wat aan. Ik kan mijn iPhone meenemen en het terplekke zien. Ik hoopte eigenlijk dat je aan het serienummer kon zien welke versie het was, bv vanaf nummer zoveel is de nieuwe. Dank!

Bijdrager
    computer space

Koop niet die van Apple, maar de broertjes van Dell (3007WFP bijv) of HP (LP3065). Die zijn veel beter, en makkelijker te vinden.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Lolsmurf

Dat is prachtig maar geen antwoord op de vraag….

Bijdrager
    Geitekaas

<p class=”cite”>Lolsmurf op 19 juli 2019 om 16:03</p>
    Dat is prachtig maar geen antwoord op de vraag….

Jip…

Maat toch bedankt iedereen! Ik heb inmiddels een prachtig 30″ scherm gekocht. Als nieuw voor 150 euro en jeetje, zo’n resolutie heb ik nog nooit gehad. Wat een weelde:-)

Mooi mat scherm, ideaal voor foto’s. Ik kan nu tevens Band in a Box gebruiken met een meuk aan maten op mijn scherm, haha! Allez, ik heb gelijk een andere vraag over een en ander maar daar ga ik een nieuw topic voor openen.

Nogmaals dank.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.