4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pimoomen

Verschil 13" MacBook Pro Touch Bar 2016/2017

Ik was aan het zoeken naar een vervangende MacBook, en vroeg me af of het verschil van €200 (bij Amac) het waard is om een 2017 model ipv een 2016 model in de sale aan te schaffen. Het enige verschil is volgens mij de Kaby Lake ten opzichte van de Skylake processoren: maken die nu echt zo’n groot verschil. Ik word niet echt wijzer van informatie die ik op internet vind. Is het verschil voor een student die soms wel eens Pixelmator gebruikt en veel video’s bekijkt en een beetje rond browst de extra kosten waard? Of is misschien zelfs de 13 inch zonder Touch Bar (met maar 2,0 GHz processor) voldoende snel. Ik hoor graag jullie mening!

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    pimoomen

Dankje, die had ik wel gelezen. Ik vroeg me alleen nog steeds af wat het verschil in processor nou echt doet. Veel mensen (oa op dit forum) geven aan dat je eigenlijk altijd het beste voor de nieuwste kan gaan, maar ik vraag me af of het verschil echt te merken is (omdat de batterij ook even lang mee zou moeten gaan).

Sleutelbeheerder
    Night

Het verschil is niet noemenswaardig en bij normaal gebruik zal je ook niet of nauwelijks verschil merken. En al zéker geen verschil dat € 200,00 rechtvaardigt. Snelheid is een combinatie van een optimaal systeem met het juiste OS, de juiste disk (SSD) en voldoende RAM. En dan gaat de gebruiker aan de slag. In 99,9% van de taken is de computer sneller dan de gebruiker;-)

Je zult ze echt naast elkaar moeten leggen om de minieme snelheidsverschillen op te merken (En dat doet natuurlijk niemand, tenzij je een computer magazine runt of zo).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.