9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

verplaatsen itunes mislukt

Hey allen,

Ik heb mijn itunes library van mijn drobo terug naar mijn mac verplaatst. Vervolgens start ik itunes op en in de prefs aangegeven dat ik vanuit een andere dir mijn muziek wil beluisteren.
    Hij gaf aan dat hij iets wilde aanpassen daarna en daar heb ik NEE op geklikt.

Vervolgens is het niet meer mogelijk om mijn muziek te beluisten omdat de paden niet meer vindbaar zijn.

Ik heb daarna de iTunes Music Library.XML bewerkt en de locatie aangepast, itunes opnieuw opgestart, maar helaas nog steeds niets.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Stef

Moderator
    unSOUND

Je moet die locatie helemaal niet in de prefs aanpassen, dat is één van de meest gemaakte fouten volgens mij. Je moet gewoon iTunes opstarten met de ALT toets ingedrukt, meer niet. Geen prefs veranderen, en niks aan de XML bestanden doen.

Bijdrager
    stefsegers

dat is helaas nu al gebeurd.

Heb net nog even met ALT gestart en de lib vanaf de nieuwe locatie opgestart., maar helaas

Nog tips hoe nu verder?

Bijdrager
    Arnie

Dit lijkt me al heel vaak bediscussieerd op OMT, ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie eens.
    En dit lijkt me de oplossing:
    http://support.apple.com/kb/HT1449

Bijdrager
    Edwin377
    Bijdrager
    stefsegers

bedankt voor jullie reacties, echter gaat het hier om het verplaatsen wanneer je dat nog NIET gedaan hebt.

Intussen weer 120 gig verplaatst naar originele locatie maar helaas nog steeds niet werken.

Library is vol met muziek maar kan de bestanden gewoonweg niet vinden.

Zijn er scripts om de verwijzingen te laten repareren oid?

Stef

Bijdrager
    Buzz

Met Get Info kan je per nummer bekijken waar iTunes denkt dat de bestanden staan. Welke locatie is dat?

Wat je altijd kan doen is met een lege library beginnen, en al je nummers opnieuw importeren. Maar dan ben je ook je playlists, playcounts, ratings, etc. kwijt. Als het goed is is dat niet nodig.

Nog handiger is het natuurlijk om gewoon een backup terug te plaatsen. Als je nog geen backup hebt van je library en je muziek dan is nu denk ik het moment om daar aan te beginnen. Als je je library eerst had gekopieerd naar de nieuwe lokatie, in plaats van verplaatst, dan was de oplossing ook een stuk makkelijker geweest.

De XML file is er trouwens alleen zodat andere applicaties (iMovie, Keynote, …) gebruik kunnen maken van informatie uit je library. Het heeft dus geen zin deze aan te passen. Ik heb het niet geprobeerd, maar het zou best kunnen dat als je hem wist iTunes een nieuwe voor je maakt.

Bijdrager
    Pieterr

Helemaal eens met de tips van Buzz_D. In het slechtste geval zul je alles opnieuw moeten importeren.

”Buzz_D”

het zou best kunnen dat als je hem wist iTunes een nieuwe voor je maakt.

Klopt. Het omgekeerde is overigens ook het geval!

Bijdrager
    stefsegers

Hey allen,

Bedankt voor de extra antwoorden.

Omdat het om 120 gig gaat heb ik verplaatsen gedaan.
    Nog even wat ik exact gedaan heb:

1: verplaatsen itunes map van ext naar interne schijf
    2: itunes starten
    3. nee gezegd tegen het automatisch bijwerken van…..
    4. in de prefs de locatie aangepast.
    5. itunes map weer terug naar ext hdd
    6. niets werkt helaas….

S.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.