14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

verplaatsen folder zonder te kopieeren (in Mountain L )

Ik ben net met mijn 8core van Snow Leo naar Mountain Lion gegaan. Lion overgeslagen dus niet zo bekend nog met alle wijzigingen in osx van de laatste tijd.
    Kon in Snow Leo altijd even mijn audio plug ins ( in de components folder ) naar mijn desktop slepen zonder dat ik ze dan kopieerde. gewoon door ze te verslepen. ( doe ik altijd bij gebruik PCP 7 voor snelle opstart FCP )
    Nu zie ik in Mountain Lion steeds een plusje verschijnen als ik dit wil doen. maar k wil ze niet kopieeeren…alleen tijdelijk even parkeren op mn desktop. Dus verplaatsen…..
    Alle key combis geprobeerd maar kom r niet achter hoe k die map kan verplaatsen zon der m te kopiëren.

wat zie ik toch over t hoofd?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik kan het niet reproduceren, maar heb je de schijfbevoegdheden al hersteld?

Bijdrager
    piebas

Staat de software wel op de opstart disk?
    Het “klinkt” mij in de oren alsof de programma map niet op de zelfde disk staat als je homedir,
    Dan is het logisch dat het gekopieerd wordt.

Bijdrager
    macha

volgens mij is t geen fout in mn systeem.
    disk repair heb k gedaan.
    software staat gewoon op mn system drive.
    iemand hier met een lion laptop heeft t ook dus er is iets geïntroduceerd in osx sinds Snow Leo waardoor dit niet meer gaat zoals k gewend ben met snow leo. ik vermoed dat apple dit heeft verandert ( net zo iets als de “user library alleen toegankelijk / zichtbaar maken met de optiontoets ingedrukt.
    met google kom k er nog niet achter …denk dat het issue heel simpel is ….en daarom geen google hits geeft….maw ik heb een blinde vlek…..
    misschien een dingetje voor de geniusbar vd week…..pfffff

Bijdrager
    Verwijder

Mag je bestanden verwijderen uit die components folder? Als je geen schrijfrechten hebt dan mag je alleen kopiëren.

Bijdrager
    Haike

Ik heb dus SL overgeslagen dus ik weet niet hoe je daar verplaatst. Maar je weet zeker dat je onder Lion de combinatie CMD toets+slepen hebt geprobeerd? Dat is de manier waarbij bij mij de zaken worden verplaatst…

Bijdrager
    GoeieDag

Het kan zomaar niet.
    Want als je in de algemene Library bezig gaat, zul je elke keer je als beheerder bekend maken.

Bijdrager
    Haike

Ik log altijd als beheerder in, nooit via een gebruikers account…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je logt in met een account die beheerdersrechten heeft, of je logt in op de rootaccount? Dat laatste (wat me sterk lijkt, maar je weet maar nooit) is héél erg af te raden. Iemand die ingelogd is via een beheerdersaccount moet het wachtwoord van de account opgeven om allerlei dingen te mogen doen, terwijl de rootaccount na het inloggen erop nooit om een wachtwoord gevraagd zal worden — wat dus ook de reden is dat je er níet in moet gaan werken.

Bijdrager
    Haike

OK dat dan heb ik dat begrip niet helemaal goed geplaatst. (nu wel, hoop ik,:grin: ) Ik log niet in via een “rootaccount” zou niet eens weten hoe dat moest….

Bijdrager
    macha

ben inmiddels naar de geniusbar geweest ( zit bij mij om de hoek:-) )
    Maar kom er steeds meer achter dat ze daar helemaal geen experts hebben.
    Kreeg te horen dat verplaatsen van door osx gebruikte items niet meer mogelijk is.

Thuisgekomen verder gezocht. Na een dag zoeken heb ik t eindelijk gevonden. t kan dus wel.
    Maar apple heeft t verstopt.
    oplossing is;
    1. selecteer de items ( in dit geval dus mijn audio plug ins in de system components folder )
    Shift click voor meerdere items uiteraard.
    2. rechtermuisknop ( of crtl click ) – kies copy items
    3. klik met de muis op de plek waar ze naar toe moeten.
    Rechter muisknop …je ziet dan alleen paste staan.
    klik option ……..et voila …..move items verschijnt……

eigenlijk t zelfde trucje als toegang willen tot de userlibrary….is ook verstopt sinds lion kwam k achter.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Haike op 13 augustus 2012

Ik log niet in via een “rootaccount” zou niet eens weten hoe dat moest….

Standaard staat die uitgeschakeld dus je kunt er niet op inloggen, maar je kúnt hem activeren als je dat wilt. Hoe is op dit forum te vinden, dat ga ik niet uitleggen, maar doe je dat en gaat er iets mis, dan heb je dat puur en alleen aan jezelf te danken … Werken in de rootaccount is eigenlijk een beetje als het rijden in een raceauto zonder brandvrij overall, helm en gordels aan: weet je precies wat je doet dan is er niks aan de hand, maar dénk je alleen maar dat je dat weet dan is er grote kans dat er ongelukken van komen. Daarom wordt een gewone beheerder om een wachtwoord gevraagd bij allerlei handelingen:)

Bijdrager
    Hansi2124
    macha op 16 augustus 2012

Thuisgekomen verder gezocht. Na een dag zoeken heb ik t eindelijk gevonden. t kan dus wel.
    Met jouw methode blijft dus het onderdeel ook nog op zijn originele plaats staan.

Bijdrager
    Haike

……… Daarom wordt een gewone beheerder om een wachtwoord gevraagd bij allerlei handelingen:)

Kijk aan… weer wat geleerd. Ik begrijp dat dat meer iets is voor betere programmeur, dat ben ik niet… Ga er wel eens een keer wat over lezen, om er kennis van te nemen, maar niet om het in de praktijk te brengen. Thnxs..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.