12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Verplaatsen bestanden van een (Ext) HD naar andere HD (ext)

Ik heb 2 ext HD’s via usb aangesloten op mijn iMac. Gebruik deze hfdzakelijk voor opslaan gedownloade films/video’s.
    Deze 2 en 3 TB schijven zijn weer in een aantal partities verdeeld om de films en video’s onder te verdelen.
    Na een tijdje downloaden raken sommige partities vol. Om ruimte te maken wil ik dan sommige video-series en films naar een andere schijf/partitie verplaatsen.
    Nu doe ik dit door een aantal video-series te kopieren naar een andere schijf/partitie, vervolgens weer die zelfde video-series(die op de op de oude partitie zijn blijven staan)te verplaatsen naar de prullebak en tenslotte de prullenbak te legen. Dan pas is er weer ruimte op de oorspronkelijke schijf/partitie.
    Vind dit een nogal omslachtige en tijdrovende methode ( gaat soms om vele GB’s) . Heb dit geprobeerd met knippen/plakken toetsen combinaties (gevonden via Google)maar dit lukt niet.
    Weet iemand een gemakkelijkere en snellere methode?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou het simpel doen: geen partities aanmaken, maar folders om alles onder te verdelen op 1 schijf. Zit je nooit meer met te krappe schijfruimtes, behalve als je hele schijf vol komt te staan.
    Je bespaart je op die manier veel werk én het “probleem” waar je nu mee te maken hebt.

Bijdrager
    peterwillem

Werkt bij mij niet.Ik heb zoveel GB’s aan files (video’s en films) dat die niet op een ,zelfs 2 schijven passen. Ik heb een schijf van 3 TB en een van 1TB.

Bijdrager
    peterwillem

Trouwens als ik de schijf van 3 partities herpartitioneer naar 1 partitie ben ik al mijn films/video’s kwijt.

Bijdrager
    fred44nl
    peterwillem op 07 april 2014

Werkt bij mij niet.Ik heb zoveel GB’s aan files (video’s en films) dat die niet op een ,zelfs 2 schijven passen. Ik heb een schijf van 3 TB en een van 1TB.

de hoeveelheid data heeft niets met wel of niet partitioneren te maken.
    dus zodra je in de gelegenheid bent, kun je beter terug gaan naar 1 partitie.

Bijdrager
    fred44nl
    peterwillem op 07 april 2014

Trouwens als ik de schijf van 3 partities herpartitioneer naar 1 partitie ben ik al mijn films/video’s kwijt.

dat geldt alleen voor de partities die je eerst moet verwijderen.
    de 1e partitie kun je dan uitbreiden en geeft geen data verlies.

Bijdrager
    peterwillem

Klopt wel, maar het is dan nog altijd 2/3 van mijn video/film bestanden. Die kan ik niet ergens even parkeren.

Bijdrager
    BoniMacX

koop een (goedkope) NAS bij en laat die het download werk doen en parkeer je films daarop.
    Je 2 & 3 TB usb schijven gebruik je als back-up van de NAS.

Bijdrager
    TheBigZ

^+1.(y)

Bijdrager
    peterwillem

Eerlijk gezegd wil ik het met mijn huidige middelen doen. Er hangt al zoveel aan mijn iMac. Ik zoek het meer in de richting van knippen en plakken.
    Maar dat is geloof ik niet meer mogelijk met de huidige osx?

Sleutelbeheerder
    Night

Mijn vrouw doet het ook zo. Ik doe zelf gewoon de ⌘-toest ingedrukt houden als ik de bestanden versleep. Kopiëren wordt dat ineens Verplaatsen. Weet je ook zeker dat niet per ongeluk niets in de prullenbak gooit dat nog niet gekopieerd is.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt Night,
    zoiets zocht ik nu.Had het geprobeerd met cmd C en cmd V maar dit werkte bij mij niet. Echter cmd en dan slepen met muis lukt wel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.