4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PatrickVerh

Verplaatsen berichten in Apple Mail met Gmail IMAP-account

Beste allemaal,

Ik heb mijn iMac voorzien van de laatste versie van OS X, Mavericks. Super tevreden met de update en alles werkt naar behoren, op één ding na.

Wanneer ik een bericht sleep naar een map (waar ik mijn e-mail graag in wil bewaren) ‘verplaatst’ hij dit zoals het zou moeten, echter is dit niet het geval. Wanneer Apple Mail naar nieuwe berichten gaat zoeken via mijn Gmail IMAP-account verschijnen de berichten, die ik eerder heb ‘verplaatst’ weer vrolijk in mijn Postvak IN.

Als ik inlog via webpagina van mijn Gmail-account blijkt dat daar de e-mailberichten gewoon staan. Hij geeft die berichten het juiste label, alleen verplaatst deze dus niet. Wanneer ik een bericht verplaats via de webpagina, verplaatst hij deze wel en zie ik hem ook niet meer in mijn Postvak IN bij Apple Mail.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en nog beter: heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt allemaal!

Bijdrager
    Beech

Misschien account verwijderen en weer opnieuw installeren ?

Inactief
    Anoniem

Als je op Google zoekt naar Gmail + Mavericks weet je direct wat er aan de hand is.

Bijdrager
    PatrickVerh

Ik heb even via Google gekeken en heb de oplossing, vooralsnog dan, gevonden.

Je dient dient bij ‘Labels’ in je Gmail-account ‘Alle berichten’ de optie ‘Weergeven in IMAP’ te selecteren. Zodra je Apple Mail opnieuw opstart download hij ALLE e-mailberichten die je in je Gmail-account hebt staan. Daarna kun je de berichten verplaatsen naar de map die je wilt en Apple Mail en Gmail verplaatst hem nu definitief. Ik zie vooralsnog geen problemen.

Bron: http://www.digitaltrends.com/computing/gmail-mac-mail-os-x-mavericks-problems-apple/

Bedankt voor jullie advies:-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.