10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Verouderde systeem extensies:Nog veilig of probleemloos?

Ik heb een app geïnstalleerd met zg verouderde systeem extensie. Moest wel wat aanpassen in  Systeem voorkeren. Na EtreCheck  bij de software een opmerking hierover over veroorzaken mogelijke problemen.Overigens was die test excellent.

Heb nu een MBP 16″ met osx Catalina, zou volgens een apple paper de laatste  OSX zijn die hiermee kan werken.

Iemand een idee of advies?

Bijdrager
    Shmoo

Wat ben je allemaal een het bazelen? Probeer eens met een klein beetje moeite, fatsoenlijk te omschrijven wat er aan de hand is, welke app, wat voor melding je krijgt en wanneer. Hier valt niets uit op te maken.

Bijdrager
    abbenhui

Ik probeer het iets vriendelijker 😄 maar wat bedoel je nu? Wat is je vraag?

Bijdrager
    peterwillem

https://support.apple.com/nl-nl/HT210999

Hoop dat het zo duidelijk is, en mijn vraag is of dit zodanig kwaad kan dat ik dit moet verwijderen ,zonder een discussie over het al dan niet nut van een antivirus programma.

Bijdrager
    penseel

Andere virusscanner die wel veilig is.

Bijdrager
    GoeieDag

Zolang je bij Catalina blijft, is er niks aan de hand met zo’n extensie.

Shmoo, je gaat er wel met een erg gestrekt been in. Ik begreep de vraag van TS wel direct, want zeldzaam zijn deze waarschuwingen niet.

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt.

Bijdrager
    McJohn

Bij de software AdGuard Pro, is de systeemextentie ook veroudert. Die melding kreeg ik van Apple na de laatste Catalina update. Doch dat bedrijf gaat een nieuwe extentie lanceren bij de volgende grotere update van de software, zo is er te vinden op hun website.

Nergens iets te lezen dat AVG dat ook gaat doen? Lijkt me logisch dat ze dit wél gaan moeten doen in de toekomst als ze hun software nog werkende willen houden op macOS systemen nieuwer dan Catalina.

Moderator
    Night

Ik zou niet anders verwachten van AVG dat ze dat – zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven – bij de eerstvolgende update gewoon al gedaan hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.