9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    atlasemiel

vermoed dat gmail blijft fetchen na beëindiging

Beste mensen,

ingewikkeld. Ik heb een IMAP account gemaakt met Gmail om mijn mail van diverse providers binnen te halen en zo alles synchroon te krijgen op Iphone, Macbook pro en Imac. Echter dit lukte niet zo goed en heb alles weer proberen terug te zetten. Ook heb ik Gmail account gestopt. Nu is het zo dat iets of iiemand, ik denk Gmail, berichten van mijn email server afhaalt. Ik heb bij alle 3 (Iphone, Macbook pro en Imac) de account instellingen zo staan dat de berichten niet van de server gehaald mogen worden maar toch elke keer zijn ze weg. Ik kan er ook geen systeem in zien. Mijn vermoeden is dus dat Gmail nog steeds mail ophaalt van mijn server. (waarschijnlijk had ik daar nog niet geopteerd om de berichten op de server te laten staan). Contact zoeken met Gmail is bijna onmogelijk. Kan nergens een helpservice tel nummer vinden. Heeft iemand ervaring hiermee of wel eerder gehoord? Het is overigens maar een vermoeden. Ik ben niet zo heel geweldig met computers……

Bijdrager
    iNsane

Kun je het wachtwoord van je huidige email account niet gewoon wijzigen?

Bijdrager
    atlasemiel

goeie tip man, soms is het zo simpel…….ga het proberen……

Bijdrager
    Stirf

Heb je de beslissing al genomen om Gmail niet meer te gebruiken?
    Op dit forum zijn er best wel mensen om je stap voor stap te helpen met het instellen hiervan.
    Bijvoorbeeld wat ging er niet goed bij het instellen?

Bijdrager
    atlasemiel

@iNsane,

Heb net wachtwoorden veranderd en mij zelf een test mail gestuurd. Mail kwam binnen op mijn laptop en webmail maar na een F5 refresh was de mail toch weer verwijderd. Webmail is van HORDE. Wellicht heb ik daar iets niet goed staan………

@Stirf,

Ik heb een eigen bedrijf en durfde op den duur niet door te zetten om zo te “klooien” met mijn mail. Ben er erg afhankelijk van en net niet genoeg “in to it” om door te zetten. Ik dacht daar vraag ik nog wel iemand een keertje voor.

Bijdrager
    iNsane

Dat is inderdaad vreemd. Hoe haal je je huidige email op? Via POP3? Verdwijnt ’t mailtje alleen via webmail, of ook op je laptop?

Het enige scenario dat me zo te binnen schiet, is dat je per abuis toch geen kopie op de server laat staan en je email op je laptop ophaalt via POP3. Dat zou verklaren waarom een mail na binnenkomst op je laptop van de server (= webmail) verdwijnt.

Bijdrager
    atlasemiel

Miraculeus verdween het fenomeen toen ik met mijn provider aan de lijn zat en een aantal dingen doornam waaraan het zou kunnen liggen……mails blijven nu staan terwijl we niets wezenlijks hebben veranderd…..vooralsnog…..

tanx anyway

Bijdrager
    atlasemiel

te vroeg gejuicht…….

Bijdrager
    atlasemiel

Kwam er achter dat wachtwoord toch niet veranderd was. Nu wel. En probleem is weg. Weird toch dat Gmail blijft fetchen nadat je je account heb geannuleerd? Maarja het is Google he`, datamining is their core business. Eigenlijk is het schande.

bedankt voor het meedenken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.