7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Vermijden dat recent geopende docs automatisch openen in word of excel

Hoe kan je vermijden dat bij de office programma’s en voorvertoning recent geopende docs automatisch openen ?
    Thx

Lid
    Pepperonie

Dat is een dingetje in OS X (nieuw in Mountain Lion) en geldt eigenlijk voor alle applicaties. De vensters welke open stonden bij het sluiten van het programma, worden weer geopend als het programma gestart wordt.

Mocht je dit nou niet willen, dan kan je dat uit zetten.
    Daar voor doe je:

1. Systeemvoorkeuren
    2. Algemeen
    3. Aanvinken van “Sluit venster bij het stoppen van een programma”

Ik hoop dat het hiermee is opgelost voor je:wink:

Bijdrager
    Lambertini

Bedoel je dit uitvinken ? :

Herstel vensters na stoppen en opnieuw openen van programma’s ?

Lid
    Pepperonie

Ja, in dat geval uitvinken.;)

Maar wat grappig. Bij mij staat er echt “Sluit venster bij het stoppen van een programma” en die moet je dan aanvinken.

Welke versie van Mac OS X heb jij? (Nu ben ik wel benieuwd, waar dat verschil in zit)

Bijdrager
    Lambertini

OSX 10.7.5

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124] Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat verschil komt omdat het niet sinds Mountain Lion is, maar sinds Lion:) De reden voor de verandering is denk ik omdat de optie in Lion eigenlijk omgekeerd werkt: je moet “doe dit niet” aanzetten, in plaats van “doe dit” uit.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.