6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Verlopen van Certificaten

Wat houdt dit in? Want sommige certificaten verlopen volgend jaar al.

Ben namelijk aan het checken wat al die hulpprogramma’s betekenen. Deze is een erg handige, maar ik weet niet wat die certificaten inhouden. Sommige verlopen namelijk ook in 2035.

Bijdrager
    kleini

volgens mij heeft het iets te maken met doorgeven van vertrouwelijke informatie…

Zojuist kreeg ik in mail namelijk de melding dat het een bep certificaat niet vertrouwd en het vroeg me of ik alsnog de smpt server wou contacteren…

Ik vermoed dus dat bep instellingen zo’n certificaat moeten maken en verversen…

Bijdrager
    wmstudio

Die certificaten zijn echtheidscontroles, m.a.w. als je een webpagina opent over een beveiligde verbinding dan geeft het certificaat aan dat je inderdaad te maken hebt met wie je denkt dat je te maken hebt. Een soort identiteitsbewijs van een webpagina of een emailbericht. Certificaten hebben een beperkte geldigheidsduur, waarna ze opnieuw moeten worden uitgegeven.

Bijdrager
    Afroman

Hoe kan ik die weer geldig maken? Gewoon software updates of zo?

Bijdrager
    wmstudio

Het weer geldig maken is iets wat de oorspronkelijke uitgever moet doen. Jij als bezoeker van een website kan daar niets aan doen.

Bijdrager
    Afroman

Oh oke, dat is dan weer een zorg minder voor mij.:)
    Bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.