14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Verloop op groot formaat

Hoi allen,

Ik wil een spandoek laten maken van 1.6 meter breed bij 1.0 meter hoog. Nu wil ik daar een mooi verloop in hebben van 2 blauwtinten, zie bijlage.

Mijn vraag is, als dit gedrukt word op zo’n groot formaat, ga je dan de gradaties van het verloop zien? Of blijft het verloop mooi vloeiend?

Ben benieuwd.

Bijdrager
    KarelWillem

Ten eerste ligt dan een beetje aan je aanlevering (Photoshop of Illustrator bijvoorbeeld?).

Ten tweede kan de gekozen drukker daar invloed op hebben.

Kies dus een drukker uit, en bel die even met je vraag.

Bijdrager
    Jesper

Het verloop is gemaakt in InDesign, en het uiteindelijke bestand lever ik aan als PDF. Drukwerk zal full colour worden.

Bijdrager
    KarelWillem

Je verloop zal vloeiend gedrukt moeten kunnen worden.

Maar nogmaals; laat de drukker weten wat je aanlevert en laat hem bevestigen dat dit probleemloos zal gaan.

Dan kun je ze er bij problemen later, altijd op aanspreken.

Bijdrager
    Jesper

Ik wil het laten drukken bij reclameland.nl

Bijdrager
    nookie

Het enige wat ik je melden is dat een verloop in ID het minst mooi wordt in druk.
    In Illustrator wordt het wat beter.
    In PS wordt het nog beter, maar ik heb nog nooit een super vloeiend verloop kunnen maken.
    Het blijven toch enigzins vlakken bij het inzoomen.

Bijdrager
    Nitewurks

Ik wil er ook best iets zinnigs overzeggen, maar dan zou ik graag het bestand zelf zien.
    Dus zoals jij het door zou sturen om te laten maken.
    Heb je het over drukken of printen eigenlijk?
    Mail maar is door als je wil, misschien kan ik je helpen:)

Bijdrager
    Jesper

@ Nookie,

Hmm apart. Je zou juist denken dat een verloop in een vector georienteerd programma als Illustrator of InDesign het beste zou worden. Ik denk dat ik het dan maar in Photoshop maak.

Zolang de gradaties vanaf 1 meter afstand niet te zien zijn, ben ik er tevreden mee. Ga ik dat halen denk je?:razz:

Bijdrager
    KarelWillem
    Jesper op 03 oktober 2011

….Zolang de gradaties vanaf 1 meter afstand niet te zien zijn, ben ik er tevreden mee. Ga ik dat halen denk je?…

Je hebt het nog steeds niet gevraagd hè?

Reclameland is je referentie hier. Niet dit forum.

Bijdrager
    Jesper
    KarelWillem op 03 oktober 2011

Je hebt het nog steeds niet gevraagd hè?

Ik heb het gevraagd, maar die kerel spreekt me aan met Jasper ipv. Jesper, en komt met een standaard verhaaltje over aanleverspecificaties die alleen maar gaan over het drukken van visitekaartjes en briefpapier… dus dat vertrouw ik niet echt.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Nee, dat klinkt niet vertrouwenwekkend.

De techniek bij de meeste drukkers voor die spandoeken is wel gelijk.
    Wellicht dat je het bij drukwerkdeal.nl eens kunt navragen.

Daar heb ik al heel veel doeken vandaan.
    Maar voornamelijk fotowerk.
    Dus ik kan je met je verloop-verhaal op dat gebied geen duidelijkheid verschaffen.

Bijdrager
    Jesper

Bedankt in ieder geval. Ik heb het verloop maar 1 op 1 opgemaakt in Photoshop. De uiteindelijke PDF was toen iets van 14MB VS 1MB, dus ik denk dat het wel goed zit. Het is geen kieskeurige klant, en waarschijnlijk was zoiets vroeger een groter probleem dan met de moderne technieken van tegenwoordig. Ik krijg hem eind deze week, dus houd jullie op de hoogte van het resultaat:wink:

Bijdrager
    Pivni Pes

Als je zo’n verloop raster maakt in Illustrator, dan komt dat er geweldig mooi uit te zien.
    Ik heb dit vaker zo geprint, maar ook verlopen uit Photoshop.

Je kan natuurlijk bij verschillende internet verkoper shoppen, daar is het veel goedkoper, maar vaak rammel er wel wat aan de kwaliteit.
    Ik moet wel eerlijk zeggen, vandaag visitekaartjes binnen gehad van drukwerkdeal wat er super perfect uitzag, en veel scherper dan dat ik had mogen dromen.
    500 stuks 2 zijde FC gedrukt, inclusief verzendkosten €19,- ex. BTW, bizar goedkoop, ik schaam me onderhand om ze daar te kopen.

Bijdrager
    Jesper

Ik heb het spandoek inmiddels binnen en zou jullie nog laten weten hoe het geworden is. Het ziet er super uit! Heb het verloop in Photoshop gemaakt, en op het doek zijn geen gradaties zichtbaar. Ben zo blij als een kind!:lol: Bedankt allemaal.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.