10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Verloop (Indesign) weg na open PDF in Illustrator

Een leverancier wil een PDF openen in illustrator alleen is het verloop dan weg uit het document.

Waar is deze gebleven? Is dit een bekend probleem?

Bijdrager
    KarelWillem

Is dit een bekend probleem?

Effe kijken. Nope.

Bijdrager
    olbo

Misschien heeft het te maken met schaduwen die over de verlopen lopen?

Bijdrager
    olbo

Links Indesign en rechts PDF in illustator geopend. Weg is het verloop (buiten slagschaduw)

Bijdrager
    Blieper

Beetje weinig uitleg hoe je hem hebt weggeschreven, maar schrijf hem eens weg als een pdf X-4 dan blijven de lagen behouden.

Zo te zien heeft Illustrator hem nu precies op de punten waar hij geflattened wordt eruit gepikt.

Bijdrager
    bartvdv

Waarom in godsnaam zou je een PDF dat eigenlijk een soort van eindformaat is willen openen in Illustrator. Het is toch algemeen geweten dat dat wel eens tot rare dingen leidt.

Bijdrager
    olbo

Dat was precies mijn reactie. Zeker fonts kunnen raar doen.

Bedankt!

Bijdrager
    Blieper

Nou als de fonts actief zijn er er juist helemaal niks mee. Maar juist omdat ze ingebakken zitten, zal hij ze als ze niet actief zijn ook niet kunnen laten zien.

Bijdrager
    KarelWillem
    olbo op 15 december 2016

Links Indesign en rechts PDF in illustator geopend. Weg is het verloop (buiten slagschaduw)…

Ik ben een dagje ziek geweest, en dus nog niet helemaal helder van geest.

Maar ik zie in beide gevallen (voorzover je het door de onhandige uitsnede kunt zien) verlopen(?)

Bijdrager
    olbo

Aan de rechterkant is het verloop buiten de cirkel schaduw weg. Ik had misschien even twee kaders moeten zetten om het duidelijk te maken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.