5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hisense

Verlof agenda in iCal

Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik steeds meer iCal gaan gebruiken. De afgelopen dagen ben ik aan t stoeien geweest om een verlof agenda te maken en moet zeggen t is moeilijker dan ik dacht.

Even de situatie:

Ik werk in ploegendienst met 7 andere collega’s, iedereen wilt in 1 agenda kijken en kunnen zien of ze verlof op kunnen nemen en als ze verlof opnemen moet t vermeldt staan.

Bijv. Maandag ochtenddienst en dan kun je zien wie er verlof op hebben genomen.

Nu had ik in ical bij notities een melding gezet van verlof maar die is niet zichtbaar in t week overzicht.

Een mogelijkheid die wel werkt maar een beetje omslachtig is:
    8 agenda’s maken:
    1 agenda met t rooster
    7 agenda’s , elke persoon 1
    Als iedereen zijn verlof in zn eigen agenda zet dan heb ik wel een weekoverzicht maar dan wordt t wel omslachtig naar mijn inzien, weet iemand of dit mogelijkis in 1 agenda of heeft iemand dit al eens eerder gemaakt?

Alvast bedankt voor de input.

Bijdrager
    Pasav

Is het niet slimmer om dan 1 agenda te maken met het rooster, en dan 1 agenda met de verlofdagen en daarin een code per medewerker af te spreken.

PS-Vrij en HK -Vrij bv voor Paul Stein en Hans Klok ..:)

Bijdrager
    FotoDirk

Ik denk toch maar best met die 8 agenda’s werken. Dan werken de kleurcodes toch mee. Je ziet aan de kleur al gelijk wie er verlof heeft.
    Je kan ook steeds een aantal agenda’s op- en af zetten. Dus als je alleen het schema wenst af te drukken dan zet je even die andere agenda’s af.

Of de tip met 2 zoals Pasav het zegt kan ook goed werken. De ene kleur voor het schema en de andere voor verlof.

Ik werk persoonlijk met 7 agenda’s:
    1-privé afspraken (vb fitness)
    2-privé afspraken partner (op koffie bij …)
    3-privé afspraken dochter1 (dansles…)
    4-privé afspraken dochter2 (Fuif chiro)
    5-privé gezamenlijke familie afspraken (Paasbrunch bij Bompa)
    6-werk1 (agenda voor mijn consultant firma)
    7-werk2 (agenda voor het bedrijf waarvoor ik tijdelijk werk)

Dat gaat goed, door de kleurcodes te kiezen zie je meteen wat belangrijk is. Zo is mijn vrouw bv geel. Overdag heeft dat weinig invloed en is dat ter informatie. Na de werkuren moet er ook rekening mee houden.

Bij ons zitten de agenda’s nog eens verspreid.

Agenda 1..5 zitten in de iCloud van die persoon en wordt beheerd via iPhone en/of Mac. Deze worden geshared naar de anderen die dan wel of niet aanpassingen kunnen doen. Ik kan bv een agenda punt van mijn dochters aanmaken/deleten/aanpassen. Maar mijn dochter kan die van mijn privé agenda niet zien. Terwijl agenda-5 door iedereen kan gezien en aangepast worden.

6 en 7 zijn Exchange agenda’s. Op de laptop van werk1 en werk2 staat alleen die specifieke agenda. Maar op mijn iPhone en Mac staan ze allemaal. Deze gaan niet naar vrouw en/of kids want dat interesseert hen niet.

Zo zie je maar dat kan redelijk complex worden. Maar uiteindelijk werkt dat wel goed.

Bijdrager
    Hisense

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties

Bijdrager
    Hisense

Ik heb besloten, het toch maar te gaan opzetten zoals fotodirk beschrijft. De kleurencodes heeft mede geholpen bij mn beslissing.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.