7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Verlies WiFi in sluimerstand

Ik heb een iMac (december 2012) met OS X 10.8 Mountain Lion.

Wanneer ik de Mac ‘wakker schudt’ uit zijn sluimerstand, dan moet hij (opnieuw) verbinding zoeken met het draadloze netwerk. Is dit op de één of andere manier zodanig te omzeilen dat de connectie in stand blijft, sluimerstand of niet? Hij ‘herverbindt’ wel vrij snel, maar ik wil (bijv. bij downloads) gewoon niet dat de verbinding wordt verbroken.

Ik ben al meerdere topics over dit onderwerp tegengekomen, betrof echter vrijwel altijd Lion-versies van OS. De tips daar wel toegepast maar nog zonder resultaat. Iemand de gouden tip?

Bijdrager
    jacobusv

Nee, gewoon even geduld oefenen; eerst maakte ik mij ook ongerust en maakte steeds een herstart, maar nu tel ik tot vijf en de verbinding is weer aanwezig; op zich wel rustgevend dat ik tijdens sluimer onbereikbaar ben en pas weer zie wie mij zoekt als ik er zelf ook ben.

Bijdrager
    musicmaker

Blijft een Mac downloaden terwijl ie in sluimerstand is ? (bij verbinding met het internet uiteraard)

Bijdrager
    jacobusv

Nee, maar zodra ie weer wakker is (gemaakt) haalt ie pijlsnel alles binnen wat op je te wachten ligt.

Bijdrager
    Vandefilm

Kun je eigenlijk ook blijven typen in Word wanneer die in slaap is? Zou wel handig zijn, dat je gewoon de computer kunt gebruiken terwijl die slaap, scheelt een hoop energie!

Bijdrager
    jacobusv

Lijkt me niet; als je slaapt kan je dromen, niet werken, dat geldt ook voor de computer; en je slaapt om weer energie op te doen.

Bijdrager
    Vandefilm

Dat is het mooie van een computer, die krijgt zijn energie van buitenaf. Tenzij jij ook met een stekker in je kont slaapt natuurlijk.
    En dromen hoeft niet verkeerd te zijn, dan krijg je misschien een geweldige scriptie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.