19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Hortulanus

Verlichting Macbook Pro toetsenbord werkt niet

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem: Mijn toetsenbordverlichting van mijn Macbook Pro doet het niet meer.

Ik heb al op dit forum en op Google rondgekeken en geprobeerd maar zonder resultaat.
    Daarom dit nieuwe topic

F6 en F5 werken wel maar ik krijg er geen verlichting uit.
    Ook heb ik al een PRAM/NVRAM reset gedaan zonder resultaat
    De optie “Pas helderheid toe bij weinig licht” staat ook aan.

Ik ben benieuwd of iemand nog met een eventuele oplossing kan komen.

Alvast bedankt

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als de omgeving te licht is kan het niet aan. Maak het eens donker.

Bijdrager
    Hortulanus

Ben al in een donkere ruimte geweest, al beide handen op de boxen gelegd en hand voor de webcam geen van drie heeft effect.

Bijdrager
    eiko

heb je het niet gewoon uit staan?

Bijdrager
    Hortulanus

Hoe kan je het aan of uit zetten dan? Gaat toch automatisch?

Bijdrager
    Hansi2124

In Systeemvoorkeuren:

Bijdrager
    Hortulanus

Hij staat precies hetzelfde als op de ingestuurde afbeelding van Hansi2124.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan moet je het schuifje dus niet zetten op nooit……

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien een SMC-reset proberen?
    http://support.apple.com/kb/HT3964

Bijdrager
    Hortulanus

Bedankt Goeiedag maar ik heb nog garantie dan ga ik wel weer terug naar de reparatiecentrum.
    Want mijn Macbook Pro 2011 stond eerst niet stabiel en toen werkte de verlichting nog wel maar nu er een nieuwe behuizing opzit (gedaan door reparatiecentrum) werkt het niet meer.

Dus ik had me voorgenomen om zelf nog iets te proberen om het op te lossen maar als ik mijn accu eruit moet gaan halen speel ik met mijn garantie dus geef ik het op en breng ik hem wel naar het reparatiecentrum.

Bijdrager
    me.com

Schroef eens de onderkant van je MacBook Pro los en kijk eens bij de linker ventilator (de MacBook Pro moet naar je toe liggen zodat je de SuperDrive/Harde schijf links van je ziet).

Bij de linker ventilator zit een klein smal stekkertje (beetje bruin kleurig) wat voor de toetsenbord verlichting zorgt. Zorg ervoor als je de stekker opnieuw plaatst, dat je het kleine hendeltje eerst voorzichtig omhoog haalt. Dan kan je het stekkertje eruit halen en er opnieuw in doen. Vervolgens druk je het hendeltje weer naar beneden zodat de stekker weer vast blijft zitten.

Bijdrager
    Haike

Laat mooi dat reparatiecentrum van jou het maar oplossen als ik het zo lees heb je op softwarematig gebied alles geprobeerd, maar toen ik las dat het sinds de nieuwe behuizing is, gok ik voor 98% dat die het hebben veroorzaakt… :slant:

Bijdrager
    SunKeeper

Zelf openmaken en aan andere componenten dan de HD of het RAM prutsen is op eigen risico!

Indien eventuele schade zichtbaar blijft, vervalt je garantie en werkt uiteindelijk je Mac nog niet goed.

Bijdrager
    Oddie

Ik heb een soort gelijk probleem gehad, ik dacht toen ook dat alleen mijn toetsenbord verlichting stuk was. Uiteindelijk was mijn gehele isight stuk met lichtsensor (kabel breuk?) Mijn hele scherm is toen vervangen.

Probeer eens te kijken of je isight het wel doet.

Bijdrager
    Haike

Je bedoelt Photo Booth?? hij heeft een MBP uit 2011…

Bijdrager
    Afroman

Een MBP 2011? Dan zit de sensor toch sowieso bij de webcam?

Bijdrager
    Oddie

Hoezo Photo Booth??
    Je kunt ook gewoon bij systeeminformatie > USB > USB-hogesnelheidsbus > Hub, kijken of daar Ingebouwde isight tussen staat.

Of start gewoon ”een” programma op die gebruik maakt van je webcam.
    Het kan ook zijn dat het er totaal niks mee te maken heeft, maar ik deel gewoon wat mij ook is overkomen.

Bijdrager
    Haike

Aangezien ik ook een MBP 2011 heb weet ik wel zeker dat er geen isight aan boord is, neem ik aan dat je deze bedoelt: FaceTime HD Camera (Built-in)

En ja, helemaal je hebt helemaal gelijk; start gewoon een programma wat gebruikt maakt van je webcam; zoals…. Photo Booth?:wink:

Bijdrager
    Hortulanus

Bedankt voor de reacties en hulp maar is inmiddels opgelost; ben terug gegaan naar reparatiecentrum en het bleek dat de kabel er niet goed in zat.

Topic kan gesloten worden.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.