6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HansRaaij

verlengen VGA-kabel

Ik heb een vraag over het verlengen van de kabel tussen mijn beeldscherm (Apple cinema) en mijn G4.
    Deze VGA-kabel wil ik graag verlengen. Nu bestaan er verlengkabels van 3 meter en 5 meter. Ik wil maximaal 5 meter extra; heeft iemand ervaring met wat dat met de beeldkwaliteit doet ?
    En een tweede vraag: ik wil een 20 inch Cinema Display aan mijn G4 koppelen (nu heb ik een vrij klein scherm). Via tweedehandsmac.nl zijn er nog zat te krijgen; kan ik zonder problemen mijn 15 inch scherm verruilen voor een groter scherm ?

Dank voor de antwoorden !

Bijdrager
    Nikita

VGA kabel zal wel snor zitten, ik denk dat je net zoals met Coax kabels een lengte van maximaal 10 meter moet aanhouden voor goed beeld. (beetje giswerk hoor…). Maar anders zouden ze die kabels toch ook niet aanbieden van die lengte lijkt mij?

Andere beeldscherm: voor de 20″ Cinema Display die nu nog verkrijgbaar is heb je minimaal een Radeon 7500 hebben met natuurlijk een DVI poort. De oude plastic-versie heeft een ADC connector nodig en minimaal de GeForce 2 MX of de Radeon 7500.

Bijdrager
    HansRaaij

Ik ben een redelijke computeranalfabeet: die aanpassingen waar jij het over hebt om zo’n groter scherm te gebruiken, zijn dat ingewikkelde cq kostbare ingrepen of valt dat mee ?

Bijdrager
    505

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1132934

Ik heb het geprobeerd, maar daar werdt ik niet blijer mee.

Dus pas goed op voordat je hele lange VGA kabels inslaat.

Bijdrager
    macpro

De kwaliteit van het beeld kan flink achteruit gaan als je de VGA kabel gaat verlengen.
    Je kunt dan echo’s in het beeld krijgen.
    Mogelijk dat je dat weer kunt oplossen door een goede KVM switch ertussen te plaatsen.
    En met goede bedoel ik dan een die het beeldsignaal versterkt.

Bijdrager
    Nikita
    ”macpro”

Je kunt dan echo’s in het beeld krijgen.

Oh bah, dat hebben we hier gehad met de TV, die liep via een DVD / HDD recorder. Wat heb ik me daar aan gestoord zeg…

”HansRaaij”

Ik ben een redelijke computeranalfabeet: die aanpassingen waar jij het over hebt om zo’n groter scherm te gebruiken, zijn dat ingewikkelde cq kostbare ingrepen of valt dat mee ?

Wat voor Mac heb je precies? Snelheid, type e.d. Is ‘ie standaard? Kijk anders ’s onder het Apple-menu en klik op Over deze Mac en daarna op “Meer info…” en in het venster wat dan komt weer op “Video/beeldschermen” in de boomstructuur aan de linkerkant. Dan staat daar het type videokaart (in mijn geval bovenaan: “Intel GMA 950” )

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.