4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

verkorte naam aanpassen?

Beste mac vrienden,

Als verkorte naam staat er nu: Rudivand

Je begrijpt dat ik daar liever Rudi heb staan.

Wanneer ik dat verander maakt hij een nieuwe gebruikersmap.
    En ben al mijn instellingen kwijt.

Bijdrager
    tijs

Als je even googelt merk je wel dat er nog mensen dat probleem hebben. Ik heb de mijne ook eens willen veranderen, maar dat is niet zo eenvoudig en vrij risicovol. Ik heb er toen maar voor gekozen om het te laten zoals het was.

Bijdrager
    Ruben

De korte naam is feitelijk je hele account, ook al doen ze het omgekeerde geloven. Ik heb bij installeren bijvoorbeeld gewoon mijn naam “Ruben Schouten” opgegeven en als korte naam “iruben”, toch zijn mijn home folder en user-ID etc allemaal iRuben, dus de KORTE NAAM. Ik denk dus dat je die niet zomaar aan kunt passen.

Waarom maak je niet een user aan met een nieuwe (door jou gewenste) korte naam, sleep eventuele data over, kijk of alles werkt en wis dan de oude?

Bijdrager
    apenstaartje

Ik heb het zelf al wel vaker gedaan, op zich niet moeilijk, moet echter wel netjes stap voor stap werken..:)
    Heb er geen problemen mee gehad, alles werkte gewoon goed daarna,..

Change your short username

goed opletten in de NetInfo manager dat je alle gevallen met admin etc ook netjes meewijzigd.. gewoon alles waar jouw oude naam in voorkomt eigenlijk..

Ik had er geen moeite mee, maar ik ben het ook wel gewend om daarin het een en ander te wijzigen als systeembeheerder zijnde…:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.