10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Alexander Henket

Verkopen telco's hier ook je locatie?

Uit onderstaand verhaal blijkt dat Amerikaanse telco’s gewoon live je locatie kunnen doorgeven aan betalende partijen. Volkomen van de pot gerukt, maar het zijn Amerikanen en die interesseert privacy niet zo. In Nederland ben ik er met alle “ik-heb-toch-niks-te-verbergen-dus-van-mij-mogen-ze-alles-weten” mensen niet meer zo zeker van, maar gebeurt dit in Nederland ook?

https://motherboard.vice.com/en_us/article/nepxbz/i-gave-a-bounty-hunter-300-dollars-located-phone-microbilt-zumigo-tmobile

Bijdrager
    Shmoo

Gisteren zag ik op televisie dat een antilope kon ontkomen aan een Afrikaanse wilde hond, die achter hem aanzat. Hij dacht slim te zijn en sprong in het water als zielige plek waar de hond niet zou komen. Dat vond de krokodil op zijn beurt weer een briljant idee, wanneer het voer naar je toe komt.

Als ik dat soort dingen zie dan word ik altijd een beetje emotioneel op de bank. 😥

Gelukkig heb ik dan wel het besef dat ik kan zappen naar een andere zender. Als ik daar te veel en te lang naar zou kijken dan ga ik mijn hond ook (uit angst voor krokodillen) verbieden om in de vijver bij mij achter in het park te zwemmen. Terwijl spelen met andere honden en zwemmen in de vijver zijn leven is.

In Nederland ben ik er met alle “ik-heb-toch-niks-te-verbergen-dus-van-mij-mogen-ze-alles-weten” mensen niet meer zo zeker van,

Die regel kun je met dit soort dingen en veel sociale media ook toepassen. Dat voorkomt depressies.

Bijdrager
    Brombeer

De korte versie: Tja.

Het mag waarschijnlijk niet zonder expliciete toestemming (een verstopt bijzinnetje in een veel te lang en te wollig geformuleerde EULA kan daarvoor al volstaan), maar de controle en de sancties alhier stellen weinig voor, dit itt de (verwachte) winsten.

Die $300,- zijn al een half uurtje advocaat, en dat is dan maar één kleine afnemer.

Bijdrager
    Alexander Henket

@shmoo: ik moet wel lachen om je verhaal, dank daarvoor… maarre: relevantie?

Bijdrager
    Лукас

Als ze dat nou deden en wat beter waren in het verkopen van die gegevens dan zou ik niet elke week gebeld worden door Nederlandse energieleveranciers op een plek waar ze niet leveren. 😜

Laat die bedrijven maar lekker data heen en weer verkopen naar elkaar; er klopt geen bal van die data en aan mij kun je écht niets verkopen*. Zolang het maar niet mijn vrijheid inperkt of mij geld gaat kosten, want dan heb je de verkeerde.

*afgelopen twee maanden heb ik geld uitgegeven aan tweedehands kleding, lekker eten in kleine restaurantjes, boodschappen, wat treinkaartjes, een binnenlandse vlucht in de Filipijnen en een paar kamerplanten (om die vlucht te compenseren 😆)

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Лукас.

Moderator
    Poezenbeest

<p class=”cite”>Alexander Henket op 11 januari 2019 om 10:59: Volkomen van de pot gerukt, maar het zijn Amerikanen en die interesseert privacy niet zo.</p>

Opmerkelijk dat de FBI voor het afluisteren van El Chapo zich richtte tot de Nederlandse opsporingsdiensten. In de VS mag dat niet en in Nederland wel kennelijk.

Een telco in Nederland mag dat niet, getuige nog steeds de plicht van opsporingsdiensten om een volmacht bij de OvJ te halen als ze locatiegegevens van een telco willen. Dat zouden ze natuurlijk nooit doen als je voor weinig ook gewoon de gegevens kan kopen. Denk dat de Nationale Politie wel een mooi kwantum-prijsje kan bedingen bij de telco’s, als ze dat zouden willen.

Bijdrager
    Alexander Henket

Ja dat van de FBI/El Chapo is zeker opmerkelijk. Er zijn dus toch soms grenzen in de VS. Zelfs als er geen muur staat.

Bijdrager
    Brombeer

De Amerikaanse diensten mogen hun eigen bevolking niet (zelf) bespioneren, maar ze mogen wel gegevens uitwisselen met andere niet-Amerikaanse diensten die die bevoegdheid wel hebben.

1+1=2

Bijdrager
    Shmoo

Daarom ben ik ook een asset in Nederland voor de Amerikaanse overheid.  Piep-piep, berichtje van de CIA en dan moet ik er weer aan ’t werk.

Bijdrager
    hatolex

Brombeer, El chapo is geen Amerikaan maar een Colombiaan dacht ik. Dus eigen bevolking heeft hier niets mee te maken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.