10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    HRY

Verkopen Macbook Pro ivm nieuwe serie

Hallo mensen,

was wel eens benieuwd of jullie de macbook’s en macbook pro’s nu massaal op marktplaatd oid gaan zetten. Ik zit er nl. wel aan te denken, nu kan ik er nog redelijk wat geld voor krijgen.. over een paar maanden is dit misschien wel een stukje minder.

Dus gooien jullie de macbook’s en macbook pro’s massaal in de verkoop of houden jullie hem toch nog maar eventjes?

Bijdrager
    Esquare

Houd er rekening mee dat de ‘oude’ MacBooks en MBP’s nu ook door de verschillende winkels flink gedumpt worden* – in nieuwstaat uiteraard. Als ik moest kiezen tussen een nieuwe en een iets goedkopere tweedehandse, zou mijn keuze snel gemaakt zijn. (Sterker nog: die IS al gemaakt.:) )

[size=9:285da2ddf9]*Dit is het huidige lijstje van de MediaMarkt:
    MacBook 2,1 GHz 799,-
    MacBook 2,4 GHz 1049,-
    MacBook 2,4 GHz Black 1099,-
    MacBook Pro 2,4 GHz 1249,-
    MacBook Pro 2,5 GHz 1399,-
    MacBook Pro 2,5 GHz 17″ 2049,-
    MacBook Air 1,6 GHz 1549,-
    MacBook Air 1,8 GHz SSD 2229,-[/size:285da2ddf9]

Bijdrager
    bassmac

Ha!
    Ik vrees dat je ‘m beter kunt houden. De “oude” MBP’s doen nu nieuw zo’n 1300-1400 euro, dan kun je 2e hands maar 1100 vragen of minder. (accu versleten, kabeltjes wat slijtage, enz.)

Hoorde wel van iemand dat ie z’n Mac’s met Applecare in het derde jaar wegdeed, had de koper nog garantie.
    Misschien moet je eerst eens uitrekenen hoeveel je van je afschrijving al hebt terugverdient.

Die witte macbooks hebben nog veel fans, van de andere kant: de “gouden” tijden, dat je voor een oude g3 ibook nog 400 euro kreeg na 5 jaar gebruik, zal wel voorbij zijn.

Bijdrager
    Oppie
    ”Esquare”

[size=9:2cfae26eb6]*Dit is het huidige lijstje van de MediaMarkt:
    MacBook 2,1 GHz 799,- [/size:2cfae26eb6]

Waar zie jij dat? Kan het nergens vinden; wel dat er 100 euro korting op zit deze dagen, maar dat maakt geen 799…

Bijdrager
    trabant

Vooral bij de Pro-machines is het amusant om te zien hoe een bepaalde groep persé het nieuwste van het nieuwste moet hebben.
    Tweedehands Mac Pro’s waren altijd dun gezaaid totdat afgelopen januari de nieuwe uitkwam: ineens struikelde je over het eerste model, dat plotsklaps natuurlijk ècht niet meer kon.
    Met de Bookjes hetzelfde: Veel 17″ bezitters kregen van de ene dag op de andere rugklachten en konden ineens niet zonder Mac Book Air.
    Nu met dat nieuwe viervingertrackpad en duidelijk nieuwe ontwerp zie je iets vergelijkbaars.

Maar wees gewaarschuwd: Het zijn voor een groot deel sloebersnobs, want het liefst zien ze dat nieuwe speeltje voor 100% uit de verkoop van de oude meuk wordt gefinancierd.

Bijdrager
    buxx

Het viel me wel op dat er op Marktplaats ineens veel meer Mac laptops werden geplaats in de aanloop naar 14 oktober.

Bijdrager
    Falc

Ik hou mijn Macbook Pro lekker. Onder andere vanwege het matte scherm, tevredenheid, nieuwprijs en ik vind de oude toch nog iets mooier dan de nieuwe.

Bijdrager
    Ganymedus

Ik onderschrijf volledig de reactie van trabant.
    Ik zit hier op een book die helemaal uit elkaar valt (5jr oud) dus ik vervang hem. Maar anders zou ik het niet doen.

Overigens zou ik hem dan plaatsen op http://www.tweedehandsmac.nl minder oplichters daar. Maar na een half jaar gebruik kun je niet verwachten meer dan 70% van de nieuw waarde te krijgen.

Bijdrager
    Esquare
    ”Oppie”
    ”Esquare”

[size=9:3879f6eb62]*Dit is het huidige lijstje van de MediaMarkt:
    MacBook 2,1 GHz 799,- [/size:3879f6eb62]

Waar zie jij dat? Kan het nergens vinden; wel dat er 100 euro korting op zit deze dagen, maar dat maakt geen 799…

Van horen zeggen. Heb ze niet allemaal gecheckt, maar de prijzen van de MBP’s kloppen in elk geval. (De voorraad is zeer minimaal, of zelfs niet bestaand zoals in Groningen, maar soit.)

Bijdrager
    Fraser

Hou het ook lekker bij mijn oude vertrouwde MBP, net geinvesteerd in nieuwe accu, kan weer jaren vooruit!
    En idd. het matte scherm doet het ‘em ook bij mij!

Maar mocht er hier een notoire koper zitten….

Te koop:
    zgan. macBookPro 15″
    nieuwe accu (1 maand oud)
    geheugen uitgebreid (2Gb)
    mat beeldscherm

Alles tiptop!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.