9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten_van_roon

verkoop 2,0Ghz G5 20″ imac voor Macbook?

Beste mensen,

Jullie hebben mij al aan mij eerste mac geholpen, daarvoor bedankt, mijn leven is sindsdien nooit meer het zelfde geweest. Nu sta ik echter weer voor een moeilijke beslissing. Het zit zo, mijn G5 staat in een klein kantoortje in huis, waar ik niet graag zit als het niet hoeft. Ik ben zoals ze in de states zeggen een beetje verslaafd geraakt aan “couch computing” (op de bank surfen, etc..) Ik wil zelf ook graag windows kunnen draaien voor wat spelletjes en appz. Nu zit ik te twijfelen over de aanschaf van een macbook (zwart uiteraard =), en hem vervolgens te pimpen met 2Gb ram en een schijf van 100GB. Ik hoef hiervoor naar mijn berekeningen 100 euro bij te betalen mits ik de G5 verkoop. Wie van jullie vindt dit een goede beslissing, of is dit niet aan te raden?

Alvast bedankt

M

Bijdrager
    Macs

Hey,

Ik heb een iMac G5 en een MacBook. Ik zou de iMac niet inruilen voor een MacBook. De iMac is minstens even goed. Bovendien heb je een groter (en aangenamer) scherm.

Bijdrager
    mvdenberg

Als je mobieler wilt zijn, en dit kost je maar 100 euro, zou ik het meteen doen. Verkoop die ‘gare’ imac dus maar! :)

Bijdrager
    t.leffers

Hoe kom je erbij dat je maar 100 euro hoeft bij te betalen? Als ik voorzichtig de meerprijzen optel van extra gehugen en grotere HD, zullen we zeggen 100 voor de hd en 200 voor het geheugen, kom ik op 1800 euro voor de MacBook. Als je nog ergens 1700 euro voor je iMac G5 krijgt, zou ik ‘m meteen verkopen, maar het lijkt me heel erg sterk dat je dat lukt, aangezien de intel-variant van de 20″ iMac ook 1700 euro kost. Ga er maar vanuit dat je voor die G5 max. 1100 euro krijgt.

Bijdrager
    basiel

wat voor domme vraag is dat nu?

Uit je vraag blijkt dat je:
    1 windows wilt
    2 mobiel wil zijn

Die twee zijn niet of nauwelijks te doen met G5 dus als die dingen echt levensbelangrijk zijn moet je de vraag niet stellen, je geeft namelijk zelf al het antwoord.

Verder zijn er over pro-cons van zowel Imac als Macbook al genoeg topics op dit forum dus vandaar de slogan wie zoekt die vindt

Basiel

Bijdrager
    Edwin
    ”maarten_van_roon”

Ik ben zoals ze in de states zeggen een beetje verslaafd geraakt aan “couch computing” (op de bank surfen, etc..) M

Wij doen in het gezin hier bijna niet anders maar dan met een aantal IBM ThinkPads. Die worden dan ook niet meer dan hooguit wat lichtjes warm, zelfs nu met een kamertemperatuur van ruim 30 graden. De enorme hitte die de MacBook afgeeft heeft mij tot nu toe nog van de aanschaf afgehouden. Apple raadt dan ook het “couch computing” ten zeerste af voor de nieuwe MacBook (Pro) :x

Bijdrager
    beammeup

Nou,.. het is ietsje genuanceerder.
    Apple ziet niet graag dat je de MacBook (Pro) in een dekbed legt of in diepe kussens.
    Omdat je dan de afvoer van de warmte kunt belemmeren…

Bijdrager
    eMacPaddy

ik heb het gedaan, een iMac G5 20″ verkocht en een Macbook black 2GB gekocht.
    Het enige wat ik kwijt wil is dat je er geen spijt van zal krijgen.
    Mobiliteit wint het van de 20″ en alleen maar omdat je nu 1280×800 ter beschikking hebt itt 1024×768 van de 12″ PB.

Bijdrager
    maarten_van_roon
    ”van-helden”

ik heb het gedaan, een iMac G5 20″ verkocht en een Macbook black 2GB gekocht.
    Het enige wat ik kwijt wil is dat je er geen spijt van zal krijgen.
    Mobiliteit wint het van de 20″ en alleen maar omdat je nu 1280×800 ter beschikking hebt itt 1024×768 van de 12″ PB.

Ja dat vroeg ik me idd ook af, heb voor de G5 namelijk een 12″ PB even gehad, maar vondt de resolutie niet echt fijn werken. Fijn om te horen dat dit jou ook beter bevalt. Kan iemand zijn ervaring delen MBT de resolutie en hoe werkbaar het is. En hoe is de performance in verglijk met de PB 12″ 1,5?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.