5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JPPoBoG4

Verkleurend LED op airport

Ik heb een airport basestation (grijs) en 1 van de LED’s aan de voorzijde ( meest rechtse, volgens mij de DL signalering) verkleurd soms van groen naar rood. Het is mij nog nooit eerder opgevallen en is dus ook recent ontstaan. De middelste en linker LED blijven netjes groen.

Ik heb de boel al eens gereset, maar het blijft. Wat kan dit betekenen ?

Bijdrager
    janvanes

Ik begrijp niet goed wat het probleem is. Die LED’s horen via de kleur (groen/oranje/rood) hun ‘status’ aan te geven toch?

Had je (ligt voor de hand) al eens bij Apple Support gekeken? Of anders in de handleiding van het basisstation? Hier een artikel over wat de verschillende kleuren knipperende LED’s van het Airport Base Station (graphite) betekenen.

De rechter-LED die rood wordt geeft aan dat er send/receive errors zijn in de Ethernet- of modemverbinding. Kan gebeuren…

Bijdrager
    JPPoBoG4

janvanes; dit is inderdaad mijn probleem, je begreep me dus goed;-)

Alleen is het LED knipperen echt extreem, zelden zie ik nu nog een groene kleur en internet verbinding leid er enorm onder want ik heb nu weer een 14k4 modempje.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is of dit nu bij me provider ligt of dat er tussen de kabelmodem en basestation een ontvangstprobleem is.

Bijdrager
    janvanes

OK, dus je probleem is eigenlijk dat je verbinding ineens veeeel langzamer is geworden (al vermeld je niet of je kabel, 56K modem, adsl, 14k4 modem, o.i.d. hebt… of je systeem, systeemversie enz.)

Jammer… als het alleen de kleur van een ledje zou zijn, was daar veel makkelijker iets aan te doen. Een plakkertje erover of zo….:lol:

Ik zou eerst eens checken of alle kabels nog 100% OK zijn (misschien een voor een ver wisselen?).
    Ook al je instellingen eens nakijken kan geen kwaad natuurlijk. Misschien geeft je provider op zijn site wel ergens de goede instellingen (of willen ze je telefonisch helpen).

Bijdrager
    JPPoBoG4

Nou ik heb alles nagekeken en even wat getest zonder airport. Rechtstreeks ethernet aansluiten vanuit de modem geeft weer goed resultaat en volledige snelheid van mijn ADSL. Het zit hem dus in de basestation/kaart/verbinding. Iemand een suggestie ?

Ik heb overigens een PB 12″/867, MacOS 10.3.4 en ADSL viaTiscali.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.