17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    RM

Verkeersinformatie op lockscreen

Ik heb een hele tijd op mijn iPhone 5 met ios9 de melding gehad als ik naar huis ga hoelang dat de reis duurt. Vorige week heb ik alle instellingen hersteld van mijn iPhone maar nu krijg ik deze melding niet meer. Weet iemand misschien waar ik dit weer aan kan zetten?

Inactief
    Anoniem

Volgens mij moet je iPhone eerst je reisgedrag opnieuw leren, pas daarna verschijnt het op je lock screen. Veel zaken werken in iOS best lastig door de extreme focus op privacy. Dat kan soms een voordeel zijn, maar hier is het een nadeel.

Ook moet “Locatievoorzieningen” aanstaan, meer specifiek “Veelbezochte locaties”.

Bijdrager
    RM

Klopt dat staat ook allemaal aan. Ik kan zelfs in de veelbezochte locaties de locaties zien van de afgelopen 6 weken.

Bijdrager
    GoeieDag

Verkeersinformatie? Dat zijn toch filemeldingen en zo?!

Volgens mij bedoel je ‘reistijd’, een feature van de iOS (en Mac OS) Agenda. Je moet dus een locatie bij een afspraak ingeven, en dan zorgen dat deze Agenda meldingen ook in het lockscreen komen te staan.

iOS 8 Agenda: Reistijd toevoegen aan activiteiten

Bijdrager
    RM

Ik weet wat je bedoelt maar dat bedoel ik niet. Als ik nu in de ochtend naar mijn auto ga dan krijg ik de melding hoelang het duurt om naar mijn werk te rijden. Als ik om 17 u naar huis ga dan geeft hij ook aan hoelang het duurt om naar huis te rijden.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Het ‘Lock scherm’ of het ‘swipe-down’ venster?
    Hier verschijnt er links onder in mijn lockscherm een NMBS logo wanneer ik naar mijn werk vertrek (of huiswaarts keer). Wanneer ik enkele huiswaarts-ritten een stukje film kijk, suggereert hij de volgende dagen mijn movieplayer logo in plaats van het NMBS op deze plaats.

In het Swipe-down venster bevat overzicht vandaag, verkeersinfo, agenda, aandelen,…. zelf te configureren.

MVa

Bijdrager
    RM

Bijdrager
    GoeieDag

Dus is het weer goed? Of is het een oudere screenshot?
    Je ziet dat de informatie van de Kaarten.app komt, dus zorg ervoor dat deze meldingen in het lockscreen mag zetten.

Bijdrager
    RM

Nee, nog niet goed. Oude screenshot is om te laten zien wat ik bedoel.

Bijdrager
    GoeieDag

Dus Instellingen>Berichtgeving>Kaarten>Op toegangsscherm aanzetten?!

Bijdrager
    RM

Staat al aan.

Bijdrager
    GoeieDag

Hmm, wordt lastig.
    Mobiel internet staat aan?

Bijdrager
    RM

Klopt staat ook aan.

Bijdrager
    RM

Nog iemand tips??

Bijdrager
    GoeieDag

Grappig genoeg zie ik het nu ook op mijn locksceen komen, nu en dan. Eerder nooit gezien (of opgevallen).
    Maar wat precies het proces is wat het in werking stelt?

Bijdrager
    GoeieDag

Dus dan maar even naar tante Google.
    Misschien staat hier ook een oplossing voor jou bij: http://www.idownloadblog.com/2013/10/20/how-to-use-frequent-locations-and-next-destination-features-in-ios-7/

Bijdrager
    RM

Alles staat goed hij zal nog wel aan het inleren zijn denk ik. Ben wat ongeduldig.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.