30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 128)
  • Q:
    Bijdrager
    s_k

Verkeersergernissen topic

Voorkom gevaarlijk weggedrag, krop je verkeersergernissen niet op! Vertel ze ons en maak de wereld een beetje beter;-)

Vandaag:
    Ik reed met mijn vers gepoetste Nissan Micra… Ja, ik heb een Nissan micra!
    (en een Renault 4 om ’t goed te maken ;-)) door een nieubouwwijkje.
    Wijkje zonder stoepen, veel modder, veel plassen, veel troep. Maar het is korter, dus laat gaan.

Onoverzichtelijke bocht naar links, geen uitzicht wegens allerlei bouwshit.
    Komt er ineens met… Nou zéker 90km/h (50 is onverantwoord daar!) een Opel Astra, model ’92 de bocht om. Links de bocht om wel te verstaan. Deinend (geen schokbrekers), met hardcore logo en al… Totaal géén controle over ’t stuur, hij gleed gewoon die bocht uit, in mijn richting. Ik als ’n gek uitgeweken, de modder in. Mijn gevoel zei me dat de voorkant nu veilig was, maar dat mijn achterkant nog op de weg was. In een reflex heb ik de handrem aangetrokken en in een mooie glij-actie heb ik m’n kont achter me aan getrokken.
    Fleur (mijn vriendin) zat geschrokken overeind, maar ik heb weer een deuk voorkomen ;-).
    Ergo: Rijd niet door “in de mehre” in Susteren, als er een metallic turqoise Hardcore-astra in de buurt is, want hij is gevaarlijk!

Ohja, minder leuk: Hij ging natuurlijk door een plas. Mijn auto is nu volledig bruin aan één kant :(. Net gepoetst verdeurie!

Bijdrager
    earnst jelke

Oude mensen in het algemeen kunnen mij erg ergeren. Zowel in het verkeer op straat als in de file in de supermarkt.

Bijdrager
    s_k

Ach, oudjes in de supermarkt… Kunnen ze niks aan doen.
    Mijn vader is 59 en kan ook niet pinnen… Dat wil zeggen: Hij kan het wel, maar het pasje moet er 50x doorheen voordat hij het doet. Snap niet wat hij fout doet :P.
    Erg grappig als hij met z’n bril op z’n voorhoofd zit te Internetten. Hij doet ’t wel (op z’n packed-in-hell laptop, mwaha! Prima dat hij dat ding heeft, jammer dat ik ‘m moet onderhouden. Wat een onding! Maar dat terzijde).

Maar oudjes in’t verkeer… Er zullen er zat zijn die ’t prima kunnen, maar meer dan de helft kan boven z’n 70e niet meer rijden. Geef diemensen toch gratis openbaar vervoer!

Maar eerlijk is eerlijk, jonge mensen ergeren mij meer. Die idioten in hun golfjes, kadett gsitjes, swiftjes… Dat kost milieu, mensenlevens, overlast en is gewoon zonde van de auto’s.

Bijdrager
    Griffendahl
    ”s_k”

Maar eerlijk is eerlijk, jonge mensen ergeren mij meer. Die idioten in hun golfjes, kadett gsitjes, swiftjes… Dat kost milieu, mensenlevens, overlast en is gewoon zonde van de auto’s.

Of van die jonge lui die nog in Nissan Micra’s rijden, die een fatsoenlijke, degelijke en veilige auto nog niet kunnen betalen, en dan op de snelweg 110 rijden, omdat ze voor 120 km/u zo’n aanloop moeten nemen dat de A28 nog te kort is…

Of van die mensen met enorme vooroordelen over alle mensen in GTi’s… Ik denk dat de gemiddelde GTi rijder zuiniger op zijn auto is dan jij op je Nissan… Vergeet niet dat die mensen alleen al meer verzekeringspremie moeten betalen dan jij voor je hele auto betaalt. Tuurlijk zit er altijd volk tussen dat zich zelf niet kan beheersen. Maar ik denk alleen dat het aantal wegpiraten onder GTi rijders absoluut niet zo groot is als onder sommige andere auto’s…

Bijdrager
    JamesButter
    ”Griffendahl”

Of van die jonge lui die nog in Nissan Micra’s rijden, die een fatsoenlijke, degelijke en veilige auto nog niet kunnen betalen, en dan op de snelweg 110 rijden, omdat ze voor 120 km/u zo’n aanloop moeten nemen dat de A28 nog te kort is…

Erg grappig beschreven maar vaak ben ik het in de Nissan Micra die zit te wachten op anderen tot ze eens snelheid maken;) Uitzonderingen moeten er zijn.

In de auto:
    – Mensen die in patserbakken rijden en deze denken even voor mijn beschaafde, jawel, Nissan Micra te zetten bij invoegstroken e.d. Het mag dan een klein degelijk autootje zijn maar iets minder arrogant mag ook wel.
    – Mensen die denken dat ze in een racewedstrijd zitten als het stoplicht op groen springt. Teveel naar Too Fast Too Furious gekeken ofzo..
    – 60 rijden waar je 70 mag. Verdomme.

Op de fiets:
    – Bestuurders van auto’s die hun auto zo dicht langs de stoeprand zetten bij een stoplicht dat ik vaak 1 km verderop sta te wachten om erlangs te kunnen
    – Mensen die vlak achter me gaan en bljiven fietsen. Op de een of andere manier zal ik wel een relaxed tempo hebben met fietsen want het overkomt me iedere dag. En ik waarschuw je, ik word er bloedlink van. Laatst was er ook weer zo’n irritante vent en hij bleef maar in mijn wiel hangen.. Verslomen of versnellen jaagde hem niet weg dus heb maar ineens afgeremd. :evil:

Bijdrager
    michi_rishi

Ik erger me vaak aan inhalende vrachtwagens op de autosnelweg.

Behalve dan die keer dat ik ’s avonds met 140 over de snelweg reed en moest afremmen voor die inhalende vrachtwagen. In eerste instantie baalde ik, maar toen ik met negentig achter die vrachtwagen ‘hing’ zag ik in de linkerberm ineens zo’n mobiele radarcontrole staan :D

Verder erger ik me niet zo vaak. Ik maak het regelmatig mee dat mensen fouten maken of ‘domme’ dingen doen. Maar ook ik maak weleens een foutje.

Bijdrager
    Griffendahl

Om terug te komen op wat ik net zei, erger ik me vrijwel nergens aan in het verkeer, je wint er namelijk niks mee.

Echter hetgeen ik me dus echt kapot aan kan ergeren zijn die brainless opmerkingen dat jonge mensen in GTi’s per definitie rijden als een dwaas, en dat je dus ook om de meest onzinnige dingen wordt aangehouden als je zop’n auto rijdt.

Ik laat het echt wel uit mijn hoofd te rijden als een imbiciel want in een GTi rijd je dus met een enorme virtuele pijl boven je auto, iedereen houd je in de gaten, en de politie nog een beetje extra. Politie auto’s die achter je blijven rijden net zo lang tot je iets fout doet zijn absoluut geen uitzondering.

En om het even te relateren, van al die keren dat hier een auto om een boom gevouwen lag wegens scheuren, was het eigenlijk geen enkele keer een GTi… In de meeste gevallen waren het zelfs diesels, ik weet niet wat er in het verleden allemaal gebeurt is, maar zo’n boycot tegen snelle auto’s lijkt mij niet meer van deze tijd. Gun iemand anders ook zijn hobby…

Bijdrager
    Turbanus

Ik erger me haast mateloos aan die petjesgastjes die moedwillig geen richting meer aangeven. Ze zien gewoon dat je netjes wacht omdat ze voorrang hebben en draaien dan gewoon vlak voor je neus de weg af. Kijken dan natuurlijk vooral de andere kant op, want ze willen zo hun status kompenseren natuurlijk, maar aankijken durven ze niet. Ik ben bijna zover dat ik de nummerplaten ga noteren en er een internet schandplek voor ga maken…..

Bijdrager
    Xigh

Vrijwel alle golf 1, 2, 3 en 4 rijders. Dit staat bij mij synoniem aan de mensen die een MOH sticker in hun achterruit hebben, tijdens het rijden proberen een rekoefening naar rechts te voltooien en denken dat ze altijd voorrang hebben omdat ze dat altijd krijgen (want de rest van het verkeer weet dat ze eigenlijk niet kunnen rijden dus neemt voorzorgsmaatregelen).
    Ik weet dat ik hier generaliseer, maar hoevaak word dit niet bevestigd door zo’n stoere man die denkt er nog wel even snel voor te kunnen?

Verder heb ik een hekel aan drempels. Niet aan alle, in woonwijken en dergelijke hebben ze echt nut, maar op een binnenweg die jarenlang als 80kmh weg heeft gefunctioneerd en dan ineens propvol drempels word gezet en teruggeschroeft word naar 60kmh.
    Het is ten eerste totaal nutteloos, waarom een snelheid aanpassen als het al jaren goed ging met de bestaande snelheid. Ten tweede is het gewoon ook niet goed voor je auto om constant over die drempels heen te moeten, en in plaats van dat we daar nou een vergoeding voor krijgen betalen we alleen maar meer wegenbelasting, want die drempels moeten toch betaalt worden. Deze ergernis is overigens niet te vergelijken met de eerste, die rijdende mislukkingen vind ik veel erger.

Bijdrager
    @iMen

ik heb altijd zo’n hekel aan die politie mannetjes die op licht staan te controleren:x

Bijdrager
    lotje

@iMen: Dat gaat waarschijnlijk over zodra jij de eerste keer zelf in de auto rijdt en je een hartverzakking schrikt omdat er een fietser ineens voor je neus opduikt, die niet te zien was zonder licht. Levensgevaarlijk!

Verder kan ik me mateloos ergeren aan mensen die denken dat de rechterbaan alleen bestaat voor vrachtwagens. Van die middenbaanrijders en linkerbaanrijders die het vertikken naar rechts te gaan wanneer er geen (vracht)auto in velden of wegen te bekennen is op de bewuste rechterbaan. Zo irritant!

Bijdrager
    domien

Ach ik woon in Roemenië, en daar rijden ze net zoals in den haag, asiociaal zoals mijn vader het zegt.

Ik heb nog geen rijbewijs, en geen auto, maar soms ga ik naar de stad, (oradea voor de mensen die weten waar het ligt) poosje geleden zaten we in de auto, en het stoplicht stond 1 seconde op groen, en dan hoor je al gelijk toet toet.

Soms zou je moeten uitstappen en vragen wat er aan de hand is.

Moderator
    Mac Daddy
    ”Soulwaxxie”

Op de fiets:
    – Bestuurders van auto’s die hun auto zo dicht langs de stoeprand zetten bij een stoplicht dat ik vaak 1 km verderop sta te wachten om erlangs te kunnen
    – Mensen die vlak achter me gaan en bljiven fietsen. Op de een of andere manier zal ik wel een relaxed tempo hebben met fietsen want het overkomt me iedere dag. En ik waarschuw je, ik word er bloedlink van. Laatst was er ook weer zo’n irritante vent en hij bleef maar in mijn wiel hangen.. Verslomen of versnellen jaagde hem niet weg dus heb maar ineens afgeremd. :evil:

Dat zijn allebei ergenissen die ik allebei ook herken. En vooral die tweede kan zo irritant zijn. Ik snap niet dat die mensen dat zelf niet vervelend of raar vinden. Ik ga dan meestal sneller fietsen.
    Plotseling afremmen heb ik nog nooit gedaan.

Hoe is dat trouwens afgelopen?

Bijdrager
    JamesButter

Sneller fietsen doe ik ook vaker maar deze bleef maar volgen..

Het resulteerde in fiets tegen fiets.. hij fietste zo dichtbij dat hij me niet meer kon ontwijken dus knalde met volle vaart tegen mijn achterband aan. Ik stond inmiddels al stevig op de grond en hij zwabberde wat verder, begon me uit te schelden maarja, eigen schuld eikel:)

Het gaf voldoening, moet ik zeggen.

Moderator
    Mac Daddy

Hahaha, LOL.
    En hij snapte dus niet waarom je dat deed?
    Erg snugger was hij dus ook niet.

Bijdrager
    JamesButter

Haha nee…

Naja zo vader zo dochter geloof ik.. mn vader heeft t in een ver verleden op een viaduct gehad met een vrouw die in zijn wiel hing. Mn vader is vol op zijn rem gaan staan, en de vrouw maakte een prachtige salto. Oeps.. Maar die heeft het wel geleerd denk ik :D Gelukkig is ze niet over de reling gevlogen

Moderator
    Mac Daddy

Lachuh.

Ditzelfde zou je ook met bumperklevers kunnen doen. Je koopt een oude Hummer 1. Zo’n legermodel.
    Als er dan een bumperklever achter je zit ga je eventjes remmen, zodat hij net een tikje krijgt. Wel oppassen dat het niet een te hard tikje wordt en even checken of hij/zij zijn gordel wel om heeft.:P
    Jouw auto zal geen schade hebben en de lak maakt niet zo veel uit bij zo’n model.

Ik heb zelf geen rijbewijs, maar is hier niemand die dat een ergernis vind? Een bumperklever?

Bijdrager
    @iMen

als ik bij mn moeder in de auto zit, erger ik me altijd aan die vracht auto’s die heel laat remmen, en dan op 40 cm van je auto komen te staan:x

Bijdrager
    trabant

Zoals elke Nederlander erger ik mij aan alles en iedereen voor mij, achter mij en naast mij. Respect voor (de beperkingen van) de ouderdom (mijn Trabanten zijn van 1964 en 1971) is er niet meer bij. Vooral die petjesjeugd mag van mij wel eens een vermogens- en geluidsbegrenzer (ook op de stereo) verplicht krijgen.

In het toerrittenseizoen zijn vooral de hordes wielrenners die in het heuvelland tour-de-france spelen een doorn in het oog. Ze vergeten namelijk dat ze a] zonder vergunning rijden en dat b] de weg niet speciaal voor hen is afgezet. En die onervaren slingeraars die mij bergop in een onmogelijk toerental dwingen, doen mij afvragen waarom de fietsbelasting ooit is afgeschaft.

Het ergst zijn en blijven echter de brommobielen: vermomd als echte auto (ook qua prijs) worden ze bestuurd door lieden zonder rijbewijs en de reden van dat laatste is meestal niet een financiële.
    Zelfs moeders die met kinderen onderweg zijn tonen meer verkeersinzicht.

Overigens is alles wat niet als boswachter gemotoriseerd het bos in gaat bij deze ook gewaarschuwd.

Bijdrager
    Griffendahl
    ”@iMen”

als ik bij mn moeder in de auto zit, erger ik me altijd aan die vracht auto’s die heel laat remmen, en dan op 40 cm van je auto komen te staan:x

Gewoon blijven staan, als ze er zo dicht op staan zullen ze eerst afstand moeten nemen willen ze er omheen kunnen sturen

Bijdrager
    MvE

Busjesvolk, over het algemeen hersenloos en petjesdragend. Zodra ik weer ergens een bestelbusje bespeur gaan bij voorbaat al mijn haren overeind staan. Asociale lompe hufters over het algemeen.

Verder erger ik me groen en geel aan die randdebielen die op ieder moment van de dag of nacht luid claxonerend weg menen te moeten rijden. Op die momenten zou ik graag een vuurwapen bij de hand hebben om daar defenitief een einde aan te maken.

Of twijfelaars, die mensen die hun richtingaanwijzer wel aan hebben staan maar niet inhalen. En dan nog boos worden als je ze na al dat getreuzel zelf maar gaat inhalen :x

Bijdrager
    Xigh
    ”Mac

Hahaha, LOL.
    En hij snapte dus niet waarom je dat deed?
    Erg snugger was hij dus ook niet.

De echte reden is helemaal om chagerijnig over te worden. Ik heb het een keer zelf geprobeert bij iemand (moest altijd een uur naar school en een uur terug fietsen). Er stond dan nogal eens wat wind, maar door zo vlak achter iemand te gaan fietsen zit je behoorlijk uit de wind. Dus iedere keer als iemand nu achter mij gaat fietsen op die manier dan stop ik even. Ik weiger in m’n eentje in de wind te fietsen, dan maar samen.

Moderator
    Mac Daddy

Door die renwiel ergernis van Trabant schiet bij mij nog een ergernis binnen.

Van die groepen (’s avonds na het eten) joggers. Okee, ze hebben allemaal een veiligheidvestje, dat is wel goed. Maar jij moet verdorie uitkijken en voor hun aan de kant. Zij kijken niet op of om. Ze blijven gezellig naast elkaar lopen. Zelfs als je ze tegemoet fietst.:x Dan krijg ik echt de neiging om ze zo hard te laten schrikken dat ze spontaan de sloot in lopen.
    Want ze lopen ook altijd op fietspaden. Is een voetpad niet goed genoeg?

Gisteravond ook weer. Ik fiets door een boslaantje. Dan is er op een gegeven moment links een smal pad met oude klinkers dat naar mijn straats leidt. Gaat ‘de leider’ vlak voor die bocht staan om daar even een pauze te nemen. Iedereen stopt daar dus midden op de weg. Ik maar als een gek bellen, anders loopt er zo één in je wiel.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen joggers. Maar laat ze iets meer uitkijken en weten dat ze niet op een voetpad lopen en dus zelf opzij moeten gaan.
    Het lijkt wel alsof die ‘hobby’ joggers en wielrenners denken dat ze meer rechten hebben als ze een flitsend sport outfitje hebben.

Bijdrager
    michi_rishi

Van die types die acht meter afstand houden tussen auto’s die voor verkeerslichten staan te wachten. Als iedereen dat doet dan staan er twee keer zoveel files! Ben er eens omheen gereden en heb netjes ingevoegd:)

Bijdrager
    trabant

Joggers joggen ook niet voor de sport, maar voor de gezelligheid… Het vermaledijde voetvolk dat Mac Daddy beschrijft heeft ook een variant in de oude historische binnensteden, waar hordes gevelstarende toeristen pardoes het fietspad oplopen zodat de plaatselijke fietsers een slalomrecord kunnen breken. Of hun trappers.

Groepjes bakvissen pal achter een draaideur of bovenaan de roltrap zijn ook zo’n ramp. Zíj zijn binnen/boven en dat er nog mensen achter hun komen die ook ergens heen moeten, dat komt in hun amoebenbreezerbrein gewoon niet op. Ze zijn nog beledigd ook wanneer je -want geen keus- tegen ze opbotst. Alsof je vrijwillig zo’n snol met goedkoop parfum aanraakt!
    Ik heb ze er eens op aangesproken en ze keken me aan of ze water zagen branden. Om misogyn van te worden!

Veel ergernissen ontstaan omdat de ergernisveroorzakende partij geen weet heeft dat hij dat doet.
    Een winkelcentrumverbod voor breezersnollen spreekt uiteraard voor zich, want die zijn zelfs te stom om te schijten, maar het zou al een hoop helpen als iedereen voor zijn A of B-rijbewijs ook eens een les in een voertuig van een andere (zwaardere) categorie moest nemen.
    Dat zou meteen het aantal huilies na dodelijke dode-hoek-ongevallen kunnen doen afnemen. Maak liever even oogcontact met de chauffeur in plaats van op de fiets gaan zitten bellen.

Oh, bellen achter het stuur: dat schijnt met de ogen dicht te moeten. Een paar jaar terug had iedereen nog een carkit, maar daar past de nieuwe mobiele telefoon natuurlijk weer niet in.
    Ik hou op. Als ik ook nog tegen die kwekijzerchauffeurs moet gaan uitvaren, kan ik beter meteen een kettingzaag aan mijn bumper binden. Ze boffen dat een Trabant maar een lullig claxonnetje heeft.:x

Bijdrager
    Xigh

Anticiperen heet dat toch? Een beetje vooruit denken, niet alleen voor jezelf maar ook voor de ander. Ik ga gewoon niet aan de binnenkant van een vrachtwagen als die z’n richting aanwijzer uit heeft. Dan kan ik nog zoveel voorrang hebben, ik houd liever even rekening met alles dan dat hij mij misschien niet heeft gezien, kwade opzet of niet.
    Maar dat is tegenwoordig helemaal niet stoer, jij bent de beste chauffeur en iedereen dient maar rekening met jou te houden. Perfecte instelling :sealed:

Bijdrager
    JamesButter
    ”Xigh”

Dus iedere keer als iemand nu achter mij gaat fietsen op die manier dan stop ik even. Ik weiger in m’n eentje in de wind te fietsen, dan maar samen.

Dus.. jij gaat ook in iemands wiel hangen of begrijp ik je nu verkeerd?

Bijdrager
    trabant
    ”Xigh”

Anticiperen

Dat zijn maar liefst vijf lettergrepen. VIJF!
    Veel te moeilijk.

Moderator
    Pete.Z

Geen richting aangeven op een rotonde.
    Constant je mistlampen voor aan hebben,dag en nacht (daar zijn die GTI rijders weer!)
    Fietsers zonder licht,meestal ook nog in het zwart gestoken.
    Visjes achterop geplakt.

Verder valt het me op (ik erger me er niet aan) dat veel mensen absoluut voorbij mijn daf willen…..en als ik iemand inhaal is het helemaal een erezaak om me te “terug te pakken’……
    :D

Bijdrager
    vogel

Vooroordeel bevestigende gasten die voor een rood stoplicht staan te wachten en als het dan te lang duurt toch maar gaan rijden.
    Mensen die 80 rijden op de middelste of, nog erger, linkerbaan van de snelweg. Levensgevaarlijk! Denken ze dat ze het recht hebben om daar te rijden ofzo?
    Mensen die geen richting aangeven en ineens willen inhalen, net als je er schuin linksachter zit. Ook levensgevaarlijk. Gebruik je spiegels! Daar zijn ze voor.
    Ik weet het, ik zal nooit een rijbewijs halen, maar volgens mij hebben er in Nederland veel meer mensen een rijbewijs dan eigenlijk zou moeten mogen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 128)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.