10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Verkeerde carrier met iOS BETA 11.2

Sinds de update van iOS beta 11.2 geen mobile internet meer en oproepen komen nog maar zelden door.
    Dit komt doordat er een verkeerde carrier wordt geĂ¯nstalleerd (vtr 30.5.1)
    Momenteel is er geen oplossing en voor de iPhone X is er geen vorige iOS beschikbaar dus downgraden gaat ook niet.

Gelukkig kan ik mijn vorige iPhone nog gebruiken maar totdat er een oplossing komt. (kan uiteraard nog altijd fantastische animoji-karaokes maken natuurlijk, dat scheelt al)

Dus even wachten met de beta te installeren want je kunt niet terug!!!

Bijdrager
    Wiki Post
    Moderator
    Raymon Mens

Van welke provider ben je klant? Overigens is iOS 11.1 wel beschikbaar voor de iPhone X. Ik heb ‘m op de developer portal van Apple gevonden. Dit is de link naar de IPSW: http://appldnld.apple.com/ios11.1seed/091-41194-20171023-8AEAD654-B5F2-11E7-8655-C76EBEA7E146/iPhone10,6_11.1_15B93_Restore.ipsw

Geblokkeerd
    Anoniem

Super, bedankt voor de link! Die kon ik vanmiddag met geen mogelijkheid vinden.

Mijn provider is Proximus, maar de verkeerde carrier is van Chili of zo en kan niet worden bijgewerkt.

Moderator
    Raymon Mens

Dank voor de info en you’re welcome! Ik ga eens bij de persdienst van Proximus informeren wat ze als oplossing aandragen en dit naar de voorpagina brengen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ben nog aan het herstellen en laat je weten of het gelukt is!

update:

update 2:
    Het is gelukt, had mijn Configuration Profile verwijderd en nu maar weer terug gezet.
    Daarna nogmaals een restore via iTunes!

Thnx Raymond!!!

Bijdrager
    KriCo

Hier hetzelfde probleem, ook Proximus. Ook maar restoren dan:-(

Bijdrager
    KriCo

Makkelijkere oplossing hier gevonden waardoor geen restore nodig is: https://forums.developer.apple.com/thread/91373

Moderator
    Night

Dus:

1. Download Apple Configurator 2\
    2. File > New Profile
    3. Ga naar ‘Cellular’ tab
    4. Selecteer ‘Data and Default APN’
    5. Vul 2x internet.proximus.be in waar de naam van de APN gevraagd wordt, en verander verder geen andere instellingen.
    6. Sluit af, kies een profielnaam en bewaar deze
    7. Sluit nu de iPhone op je Mac aan via de USB kabel
    8. Klik op ‘Add profile’ en ‘Install’
    9. Herstart je iPhone

Kan iemand bevestigen of nu ook de telecom-provider is aangepast of alleen de internet-instellingen?

Bijdrager
    KriCo

@night, alleen de internet instellingen. Bij aanbieder staat nog steeds vtr 30.5.1, maar de mobiele verbinding werkt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.